Ik ben net mijn persoonlijke ov kaart verloren. Mogelijk op station Ede-Wageningen. Bij de site van de ns ov chipkaart wordt mijn emailadres in combinatie met mijn geboortedatum niet herkend…. dus kan ik hem niet blokkeren. wat nu!

  • 11 February 2024
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

Mijn ov chipkaart verloren. Waarschijnlijk op station Ede-Wageningen. Op naam van Hendriks.

 Via de website van de ov chipkaart kan ik hem niet blokkeren omdat mijn emailadres met mijn geboortedatum geen match geeft. Terwijl ik al 40 jaar een abonnement heb bij de NS.

Iemand een idee wat te doen.

Of moet ik tot morgen wachten tot ik kan bellen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je een account bij OV chipkaart? Maak die dan eerst. Het nummer van de verloren OV chipkaart kun je in mijnNS vinden. Je zult ook verloopdatum moeten doorgeven, die kun je bij NS klantenservice opvragen. Zeg dan gelijk jouw abonnement op. NS klantenservice is telefonisch, via X, Facebook of chat te bereiken.

Badge +3

Zeg dan gelijk jouw abonnement op.

Die snap ik niet, waarom zou je bij een verloren kaart je abonnement willen opzeggen?

Reputatie 7
Badge +3

Zeg dan gelijk jouw abonnement op.

Die snap ik niet, waarom zou je bij een verloren kaart je abonnement willen opzeggen?

Omdat je deze als je de kaart geblokkeerd hebt niet meer kan overzetten?

Badge +3

Omdat je deze als je de kaart geblokkeerd hebt niet meer kan overzetten?

Bij aanvraag van een duplicaat wegens verloren/gestolen/defect wordt je huidige kaart geblokkeerd en krijg je een nieuwe met al je abonnementen erop. Waarom kost dat anders € 11,00 ?

Reputatie 7
Badge +3

Omdat je deze als je de kaart geblokkeerd hebt niet meer kan overzetten?

Bij aanvraag van een duplicaat wegens verloren/gestolen/defect wordt je huidige kaart geblokkeerd en krijg je een nieuwe met al je abonnementen erop. Waarom kost dat anders € 11,00 ?

Was in de war door een ander topic, waarbij het abonnement niet overgezet kon worden, maar die had kaart geblokkeerd en nieuwe kaart niet als duplicaat aangevraagd.

Reageer