Ik betaal meer voor reizen dan ik zou moeten

  • 5 August 2022
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

goedemiddag. Ik gebruik bus 456 in Naaldwijk. ik woon naast de bushalte Pijle tuinen. elke dinsdag, woensdag en vrijdag om 06:56 neem ik bus 456 bij halte Pijle tuinen, en stap uit bij de halte dedemsvaartweg. het tarief in de NS app is 2,72 euro. maar er wordt meer geld van mijn kaart afgeschreven - 4,32 euro
waarom gebeurt dit?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Liliia,

 

Welkom op dit forum. 

 

Op je vraag, geen idee en ik denk ook niet dat je hier veel reactie gaat krijgen want dit forum gaat voornamelijk over treinen.

 

Ik zou contact opnemen met de busmaatschappij waarmee je reist. Die zou het antwoord moeten kunnen geven.

 

Succes

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt inderdaad het beste contact opnemen met de klantenservice van EBS. Zij geven aan NS door welk bedrag er moet worden afgeschreven. 

Badge +3

Ook 9292 rekent voor met EBS bus 456 die € 2,72 dus als je op saldo reist en er (altijd of soms?) meer van je kaart afgeschreven wordt dan klopt er inderdaad iets niet, en moet je bij EBS of OV-chipkaart zijn.

Als het om NS Flex gaat en er € 4,32 op je factuur of in je Reishistorie staat (voor een enkele reis tussen precies die twee haltes) dan moet je klagen bij NS.

Reputatie 7
Badge +1

HOHO-weslanse dame uit Naluk, bekend van proefstation en Patijnenburg, de rit langs de Dijk en dan via de Poeluk.

WELKe kaart gebruik je nu? Als je soms gewoon de bankkaart bedoelt: dan betaal je de prijs voor een heel duur gewoon enkeltje, en dat is ca die 4,xx.

De prijs van 2,72 is voor de CHIPKaart-normale prijs, zowel blauwe als persoonl. kaart. Die moet je dan eerst kopen voor 7,50 en er dan geld op laden (blauwe) OF je bestelt via NS de FLEX variant en dan reis je op rekening en betaalt als die maandperiode is afgelopen.

Zeer onlangs heeft de EBS-bus bekend gemaakt dat je vanaf (een week of wat terug) nu ook in hun bussen direkt met bankpas kon betalen-voorloper als wat OV-pay wordt genoemd. Ik krijg het gevoel dat dit de verwarring veroorzaakt.

Reageer