beantwoord

ik checkte in toen meteen weer uit en dat kost me €20!?

  • 22 January 2022
  • 4 reacties
  • 3742 Bekeken

Ik checkte perongeluk in en dus ook die zelfde minuut meteen weer uit. Geen enkel probleem. Maar ik krijg wel een rekening van €20 hier voor!? 

Waarom, Ik heb niet eens in een trein gezeten!

Hoe en waar kan ik dit geld terug krijgen alsjeblieft.

Als vast bedankt voor de hulp

icon

Beste antwoord door Thom 22 January 2022, 22:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft uw wel weer uitgecheckt aan de binnenkant van het poortje, dan wel heeft u willen uitchecken binnen een minuut bij hetzelfde  paaltje kort na het inchecken? Dan checkt u twee keer in.

Dan wordt het niet geregistreerd als een uitcheck en wordt automatisch 20 euro afgeschreven. Of u al dan niet in de trein gezeten heeft, maakt niet uit, u had geen uitcheck en dat kan van alles betekenen. U kunt ook gereisd hebben en niet hebben uitgecheckt, een bekende en doorzichtige truc bij hele lange afstanden. NS is natuurlijk niet helemaal gek en houdt er ook rekening mee dat iets dergelijks gebeurt, ook al was dat bij u niet het geval.

Neem even contact op met Klantenservice, die kunnen dingen nagaan. U kunt dat zelf ook op Reishistorie in Mijn NS. Als de verhoging zichtbaar is, is het in- en uitcheckgedrag ook te zien. Mogelijk is er sprake van coulance van de kant van Klantenservice, maar ik ben niet in de positie u toezeggingen te kunnen doen. 030-7515155, ze zijn er dag en nacht, nu ook. 

Normaal krijgt u geen verhoging als u na een inceckt binnen een uur weer uitcheckt op hetzelfde station. Zijn er poortjes dan checkt u in, gaat naar binnen en checkt weer uit. U kunt niet uitchecken op het poortje bij het binnengaan van het station. Inchecken aan de buitenkant en uitchecken aan de binnenkant, zo werkt het.

Als u incheckt bij een paaltje is het het handigste om uit te checken bij een ander paaltje, en als dat er niet is en u echt op hetzelfde paaltje aangewezen bent, moet u even wachten en niet herhaaldelijk proberen; de wachttijd verschilt per vervoerder, na twee minuten lukt het doorgaans wel, NS hanteert een kortere tijd.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Waar zie je dat je een rekening van 20 euro krijgt voor (per ongeluk, hoe kwam dat dan?) ergens inchecken en binnen een uur weer uitchecken. En op welk station was dat?

Ik zou even je Reishistorie in Mijn NS bekijken, en bij afwijkingen contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Afhankelijk van welk station het was zal er wel bij verschillende vervoerders in/uitgecheckt zijn.

Dat kan gebeuren, en kan je allemaal terug krijgen.

Sorry maar is echt belachelijk. Ik heb het zelfde probleem. Ik check in en mis mijn trein, zie hem wegrijden. Op dat moment check ik direct uit en verlaat ik het station. Vervolgens pak ik de volgende trein en check ik gewoon in en uit. Echter vanwege die eerste in en uitcheck werden reizen niet aan elkaar gekoppeld en werd er bij mij 2x €20 euro in rekening gebracht. Uiteindelijk heeft een treinreis van 7 minuten mij gewoon €40 euro gekost! NS heeft echt een belachelijke Facturatie. Dit kan toch niet. Het zijn poortjes. Hoezo wordt het direct uitchecken geregistreerd als een 2e incheck. Je checkt toch “UIT” aan de binnenkant van het poortje? Ik raad echt iedereen het gebruik van FLEX AF. Je reizen kloppen niet, er wordt meer in rekening gebracht dan zou moeten en het gaat echt heel heeel vaak fout bij het berekenen van de ritprijs! 

Reputatie 7
Badge +3

Op welk station was dit? Op sommige stations staan poortjes van meerdere vervoerders. Je dien in- en uit te checken bij de vervoerder met wie je gaat reizen.

Reageer