Ik controleer een nieuwe kaart en het systeem heeft me 30 euro in rekening gebracht, kunt u uitleggen waarom? | NS Community
beantwoord

Ik controleer een nieuwe kaart en het systeem heeft me 30 euro in rekening gebracht, kunt u uitleggen waarom?

  • 15 January 2023
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 January 2023, 14:50

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Station Dordrecht heeft poortjes. Bij poortjes kunt u aan de ene kant alleen inchecken en aan de andere kant alleen uitchecken. Ik denk dat u uw kaart twee keer voor de incheckzijde van een poortje gehouden hebt. Dan hebt u twee keer ingecheckt en dan wordt twee keer het instaptarief ingehouden, omdat het systeem denkt dat u gereisd hebt, maar de werkelijke ritprijs niet kan bepalen.

In Dordrecht rijden treinen van twee verschillende vervoerders, NS en R-Net/Qbuzz. Gezien de verschillende prijzen denk ik dat u eerst hebt ingecheckt bij een poortje van NS en daarna wilde uitchecken bij een poortje van R-Net/Qbuzz, maar daar dus ook hebt ingecheckt.

U kunt het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice (per telefoon, chat, Facebook of Twitter) om dit te laten corrigeren. En in het vervolg kunt u beter zaken als saldo controleren bij een kaartautomaat.

Reageer