beantwoord

Ik heb zojuist 7.50 voor een nieuwe kaart betaalt maar krijg ik dat terug? Zoja waneer?

  • 31 January 2024
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Ik probeer het uit te vogelen

icon

Beste antwoord door MoDe 31 January 2024, 09:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe is het zo dat u de OV-chipkaart moet kopen. In de praktijk doet bijna niemand dat, want NS betaalt de nieuwe kaart bij een betaald abonnement vanaf Dalvoordeel en duurder. 

Verder komt het nogal eens voor dat mensen bericht krijgen dat ze de kaart moeten vernieuwen, dat moet om de vijf jaar. Dat wordt wel eens vergeten, u kunt dan bij ov-chipkaart een persoonlijke chipkaart kopen voor €7,50 en dan betaalt NS dat terug als het abonnement verder doorloopt. Het is dus niet zo dat u de €7,50 altijd terug krijgt of terug kunt krijgen. 

Het kan zelfs lucratief zijn om een abonnement in de aanbieding te kopen en daar een gratis kaart bij te krijgen. Het komt regelmatig voor dat NS de eerste drie maanden Dalvoordeel aanbiedt voor €2,50 per maand.  Dat kan uit. Treinreizen is rekenen en de handigheidjes kennen.

De kennis daarvan is op dit forum ruim aanwezig bij de grotere beantwoorders.

In principe is het zo dat u de OV-chipkaart moet kopen. In de praktijk doet bijna niemand dat, want NS betaalt de nieuwe kaart bij een betaald abonnement vanaf Dalvoordeel en duurder. 

Verder komt het nogal eens voor dat mensen bericht krijgen dat ze de kaart moeten vernieuwen, dat moet om de vijf jaar. Dat wordt wel eens vergeten, u kunt dan bij ov-chipkaart een persoonlijke chipkaart kopen voor €7,50 en dan betaalt NS dat terug als het abonnement verder doorloopt. Het is dus niet zo dat u de €7,50 altijd terug krijgt of terug kunt krijgen. 

Het kan zelfs lucratief zijn om een abonnement in de aanbieding te kopen en daar een gratis kaart bij te krijgen. Het komt regelmatig voor dat NS de eerste drie maanden Dalvoordeel aanbiedt voor €2,50 per maand.  Dat kan uit. Treinreizen is rekenen en de handigheidjes kennen.

De kennis daarvan is op dit forum ruim aanwezig bij de grotere beantwoorders.

Ik rij gratis met studenten dinging 

Badge +3

Dan kunt u de kosten voor een nieuwe kaart niet terugkrijgen.

Reputatie 7
Badge +3

Een nieuwe ov-chipkaart als je een Studentenreisproduct hebt is voor eigen kosten.

Je kunt geen €7,50 terugvragen.

In principe is het zo dat u de OV-chipkaart moet kopen. In de praktijk doet bijna niemand dat, want NS betaalt de nieuwe kaart bij een betaald abonnement vanaf Dalvoordeel en duurder. 

Verder komt het nogal eens voor dat mensen bericht krijgen dat ze de kaart moeten vernieuwen, dat moet om de vijf jaar. Dat wordt wel eens vergeten, u kunt dan bij ov-chipkaart een persoonlijke chipkaart kopen voor €7,50 en dan betaalt NS dat terug als het abonnement verder doorloopt. Het is dus niet zo dat u de €7,50 altijd terug krijgt of terug kunt krijgen. 

Het kan zelfs lucratief zijn om een abonnement in de aanbieding te kopen en daar een gratis kaart bij te krijgen. Het komt regelmatig voor dat NS de eerste drie maanden Dalvoordeel aanbiedt voor €2,50 per maand.  Dat kan uit. Treinreizen is rekenen en de handigheidjes kennen.

De kennis daarvan is op dit forum ruim aanwezig bij de grotere beantwoorders.

Ik rij gratis met studenten dinging 

Dan kan je de kosten voor het aanvragen van de ov-kaart alsnog niet terugvragen omdat dit voor studenten ook gewoon geld kost. https://www.ov-chipkaart.nl/persoonlijke-ov-chipkaart-aanvragen

Badge +3

Als je een kaartvernieuwing wegens verlopen oude kaart aangevraagd hebt (€ 7,50) staat je SRP daar als het goed is al op.

Anders even je SRP aan de nieuwe kaart koppelen via https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/vervangen/

De € 7,50 is voor eigen rekening, maar alsnog minder dan de € 11,00 die je zou betalen voor vervanging van een verloren/gestolen/defecte kaart.

Reageer