Skip to main content
Antwoord

in en uit checken niet toegestaan

  • November 3, 2022
  • 13 reacties
  • 218 Bekeken

Weet iemand hoe dat kan

Beste antwoord door Aar

Heb je dit vaker, of is dit maar een keer geweest? Het kan ook een bug in de in- en uitcheck apparatuur zijn. 

Ik zou me enkel zorgen maken als dit vaker gebeurt. Let bij vreemde in- en uitchecks altijd op je transacties.

13 reacties

  • Auteur
  • Intercity
  • November 3, 2022

Ik heb ns flex


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • November 3, 2022

"in en uit checken niet toegestaan” - was dat een foutmelding? Zo ja waar dan?


Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • November 3, 2022

Vertel aub even wat meer.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • November 3, 2022

Bij NS Flex zou dat waarschijnlijk om een betalingsachterstand gaan, maar dan zou je inmiddels al de nodige herinneringen gehad moeten hebben (en post van een incassobureau).

Kreeg je die melding op een trein/metrostation of in een bus/tram?


  • Auteur
  • Intercity
  • November 4, 2022

Ik kreeg de melding in de bus heb verder geen betalingsachterstand en ook geen brieven hiervan ontvangen


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • November 4, 2022

Kan je nou echt niet meteen alle data doorgeven? WELKe bus/lijn? Welk bedrijf?

Er zijn wel enkele meldingen van sommige buslijnen die een verhoogd instaptarief hanteren vanwege lengte en van sommige busboeren dat die dan moeilijk doen.


  • Auteur
  • Intercity
  • November 4, 2022

Arriva buslijn 143 van reusel na hooge mierde. 2 november 


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • November 4, 2022

Zou het kunnen zijn dat het BTM (bus, tram, metro) gedeelte van je NS Flex niet geactiveerd is vanwege een conflict met een regionaal abonnement en dat je daardoor op saldo blijft reizen?

Al zou er dan 'saldo te laag' moeten staan op het display. Geen idee of er in dat geval bij Arriva een iets andere melding tevoorschijn komt?

 

En het is ook niet dat je per ongeluk twee pasjes aan elkaar geplakt (bijv. een bankpas) of telefoon met NFC dat aan staat hebt aangeboden bij de lezer? 


  • Auteur
  • Intercity
  • November 4, 2022

Ik heb al vaker met de bus geweest ook die lijn en toen deed de kaart het wel dus hij is wel geactiveerd 


Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • Antwoord
  • November 4, 2022

Heb je dit vaker, of is dit maar een keer geweest? Het kan ook een bug in de in- en uitcheck apparatuur zijn. 

Ik zou me enkel zorgen maken als dit vaker gebeurt. Let bij vreemde in- en uitchecks altijd op je transacties.


  • Auteur
  • Intercity
  • November 4, 2022

Dit is de eerste keer dat dit gebeurde 


Aar
Forum|alt.badge.img
  • Super user
  • November 4, 2022

Kan gebeuren. Houd het in de gaten, en ook je transacties.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • November 4, 2022

Arriva buslijn 143 van reusel na hooge mierde. 2 november 

Doet Arriva mee met reizen via bankpas en heb je zowel bankpas als OV aangeboden (in zelfde hoesje/portemonnee)?