beantwoord

in en uit checken niet toegestaan

  • 3 November 2022
  • 13 reacties
  • 205 Bekeken

Weet iemand hoe dat kan

icon

Beste antwoord door Aar 4 November 2022, 10:07

Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb ns flex

Reputatie 7
Badge +1

"in en uit checken niet toegestaan” - was dat een foutmelding? Zo ja waar dan?

Reputatie 7
Badge

Vertel aub even wat meer.

Badge +3

Bij NS Flex zou dat waarschijnlijk om een betalingsachterstand gaan, maar dan zou je inmiddels al de nodige herinneringen gehad moeten hebben (en post van een incassobureau).

Kreeg je die melding op een trein/metrostation of in een bus/tram?

Ik kreeg de melding in de bus heb verder geen betalingsachterstand en ook geen brieven hiervan ontvangen

Reputatie 7
Badge +1

Kan je nou echt niet meteen alle data doorgeven? WELKe bus/lijn? Welk bedrijf?

Er zijn wel enkele meldingen van sommige buslijnen die een verhoogd instaptarief hanteren vanwege lengte en van sommige busboeren dat die dan moeilijk doen.

Arriva buslijn 143 van reusel na hooge mierde. 2 november 

Reputatie 7
Badge +1

Zou het kunnen zijn dat het BTM (bus, tram, metro) gedeelte van je NS Flex niet geactiveerd is vanwege een conflict met een regionaal abonnement en dat je daardoor op saldo blijft reizen?

Al zou er dan 'saldo te laag' moeten staan op het display. Geen idee of er in dat geval bij Arriva een iets andere melding tevoorschijn komt?

 

En het is ook niet dat je per ongeluk twee pasjes aan elkaar geplakt (bijv. een bankpas) of telefoon met NFC dat aan staat hebt aangeboden bij de lezer? 

Ik heb al vaker met de bus geweest ook die lijn en toen deed de kaart het wel dus hij is wel geactiveerd 

Reputatie 7
Badge

Heb je dit vaker, of is dit maar een keer geweest? Het kan ook een bug in de in- en uitcheck apparatuur zijn. 

Ik zou me enkel zorgen maken als dit vaker gebeurt. Let bij vreemde in- en uitchecks altijd op je transacties.

Dit is de eerste keer dat dit gebeurde 

Reputatie 7
Badge

Kan gebeuren. Houd het in de gaten, en ook je transacties.

Reputatie 7
Badge +3

Arriva buslijn 143 van reusel na hooge mierde. 2 november 

Doet Arriva mee met reizen via bankpas en heb je zowel bankpas als OV aangeboden (in zelfde hoesje/portemonnee)?

Reageer