Ik kom er niet helemaal uit hoe dit werkt maar ik heb een ov flex kaart aangevraagd en inmiddels binnen. Op de website stond duidelijk dat je geen saldo nodig hebt om hiermee te kunnen reizen want dit word achteraf geregeld dmv een factuur denk ik dan? Maar toen ik laatst wilde inchecken lukte het niet ik kreeg een melding met dat mijn saldo te laag is. Is er een minimale bedrag wat je er eerst op moet hebben om hiermee te kunnen reizen of moet ik nog iets doen qua activeren? Toen ik hem in de automaat stak zag ik verder niets over een bestelling kunnen ophalen oid. Ik hoor het graag hoe dit zit.
Inchecken geweigerd met ov flex
Beste antwoord door Momo
Als Flex nieuw wordt besteld op een al bestaande kaart (je gaat dus van reizen op saldo naar Flex) dan moet dat eerst worden geactiveerd bij een automaat dmv een bestelling ophalen. Pas daarna staat Flex op de kaart en reis je zonder saldo. Als het goed is heb je dan ook een mail van NS ontvangen waarin staat dat je het moet activeren bij een automaat.
Heb je Flex besteld icm een gratis nieuwe kaart op de NS website dan is Flex al op de kaart gezet en hoef je het niet meer te activeren. Dan zou je de mededeling dat je saldo te laag is niet moeten krijgen. Wat wel zou kunnen in dat geval is dat het BTM gedeelte van Flex niet is geactiveerd, dit zou het geval moeten zijn wanneer je een kortingsabonnement voor bus, tram of metro aangezien dat niet goed werkt met Flex.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.