beantwoord

inchecken na 9uur

  • 14 September 2023
  • 10 reacties
  • 308 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik check in om 8.44 in Delft maar zie dat ik vertraging heb tot na 9uur. Dus check weer uit en wacht tot 9uur om weer in te checken.
 

Direct wil ik wisselen naar eerste klas maar dat kan niet omdat ik nog steeds om 8.44 sta als incheck tijd. Dus kan ik nu niet eerste klas rijden en rij ik met 20% korting ipv 40% korting. 
 

hoe krijg ik mijn geld terug en waarom werkt dit niet goed met in en uit checken?

icon

Beste antwoord door MoDe 14 September 2023, 09:34

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij een incheck binnen 35 minuten na een uitcheck geldt de 1e incheck en die was om 8.44 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ABL,

Dat is vreemd. Als je binnen 60 minuten uitcheckt op hetzelfde station zou de eerste incheck geannuleerd moeten worden. Als je dan later weer incheckt zou het kortingstarief opnieuw bepaald moeten worden.

Of heb je hiervoor ook al gereisd? Misschien kun je een screenshot van je reishistorie posten?

Hoe dan ook, voor restitutie moet je contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

 

Bij een incheck binnen 35 minuten na een uitcheck geldt de 1e incheck en die was om 8.44 uur.

Dat zou niet moeten gebeuren als de eerste incheck geannuleerd wordt.

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreeze je hebt gelijk. Op hetzelfde station zou deze binnen een uur geannuleerd moeten worden. Of zou dit met spits/dal te maken hebben gehad, dat 1e incheck bleef gelden? Een reishistorie zou opheldering kunnen geven.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dat ooit uitgetest, inmiddels wel wat jaartjes geleden. Ingecheckt tijdens spits, binnen 60 minuten uitgecheckt, en vervolgens binnen 35 minuten weer ingecheckt in dal. Dat werkte toen gewoon goed, reisde tegen daltarief.

Maar misschien heeft ABL eerst nog naar Delft gereisd. Dan gaat dat annuleren opeens anders. Heb ik een tijdje geleden nog een topic over geopend:

 

Reputatie 5

 

Dat je met tussendoor in- en uitchecken de 35 minuten overstaptijd verlengt heb ik toevallig pas uitgevonden.

Naar Amsterdam gereisd en uitgecheckt. Binnen een 35 minuten weer ingecheckt, maar vervolg reis toch uitgesteld en weer uitgecheckt. Bij het uitchecken verscheen netjes de melding 'inchecken geannuleerd', maar tot mijn verbazing verscheen toen ik ruim een uur na de aankomst in Amsterdam toch de melding 'overstap ok' uiteindelijk is alles als één reis gezien.

Ingecheckt tijdens spits, binnen 60 minuten uitgecheckt, en vervolgens binnen 35 minuten weer ingecheckt in dal. Dat werkte toen gewoon goed, reisde tegen daltarief.

Ik heb dat ooit uitgetest en dat werkte inderdaad zo. De check-in en check-uit voor 8.55 uur verscheen als een reis vol tarief voor 0,00 euro op de factuur en de echte reis viel netjes onder DalVrij.

Ik dacht daardoor dat geannuleerde check-in's buiten beschouwing zouden worden gelaten (ook bij een overstap), maar dat is dus niet zo.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad precies wat ik ook constateerde in dat topic. Had verwacht dat ik door de lange overstap én de meldingen ‘incheck geannuleerd’ het laatste stuk naar Bijlmer-Arena op vol tarief zou reizen. Dat bleek niet zo te zijn. Het is wel de vraag of dit met reizen op saldo ook zo werkt.

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad precies wat ik ook constateerde in dat topic. Had verwacht dat ik door de lange overstap én de meldingen ‘incheck geannuleerd’ het laatste stuk naar Bijlmer-Arena op vol tarief zou reizen. Dat bleek niet zo te zijn. Het is wel de vraag of dit met reizen op saldo ook zo werkt.

Ik heb gisteren mijn incheck met keuzedag binnen half uur geannuleerd en daarna binnen 35 minuten weer ingecheckt en kreeg keuzedag te zien.

Badge +3

Ik heb gisteren mijn incheck met keuzedag binnen half uur geannuleerd en daarna binnen 35 minuten weer ingecheckt en kreeg keuzedag te zien.

En die tweede incheck binnen 35 minuten was in de spits? Vreemd, maar op zich wel handig als het zo werkt want dan kan je dus je daadwerkelijke vertrektijd uitstellen tot meer dan de verplichte 30 minuten na (eerste) incheck.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb gisteren mijn incheck met keuzedag binnen half uur geannuleerd en daarna binnen 35 minuten weer ingecheckt en kreeg keuzedag te zien.

En die tweede incheck binnen 35 minuten was in de spits? Vreemd, maar op zich wel handig als het zo werkt want dan kan je dus je daadwerkelijke vertrektijd uitstellen tot meer dan de verplichte 30 minuten na (eerste) incheck.

2e incheck was op het station waar ik eerder de incheck had geannuleerd (iets vergeten, terug om op te halen) nog voor de spits. Ik had verwacht dat ik ‘overstap oké’ zou krijgen.

Badge +3

2e incheck was op het station waar ik eerder de incheck had geannuleerd (iets vergeten, terug om op te halen) nog voor de spits. Ik had verwacht dat ik ‘overstap oké’ zou krijgen.

Dan klopt het. Als je op je vertrekstation incheckt (Keuzedag) en die incheck annuleert binnen 60 minuten dan is het alsof je er helemaal niet geweest bent, dus met je Keuzedag gebeurt ook verder niets.

Als je dan wat later weer incheckt (dat kan ook de volgende dag zijn) wordt je Keuzedag opnieuw aangesproken (buiten de spits natuurlijk).

Reageer