beantwoord

ingangsdatum studenten ov

  • 2 September 2019
  • 3 reacties
  • 2073 Bekeken

Beste ns, afgelopen zaterdag heb ik met mijn studenten ov gerezen. Helaas bij het paaltje om in te checken kon ik niet met korting reizen en heb ik dus geld op mijn ov moeten zetten, omdat mijn studenten ov niet werkte. Ik heb overigens een studenten ov voor doordeweeks. Nu was mijn vraag of u mij kunt helpen om te kijken wanneer mijn ingangsdatum van start gaat op mijn studenten ov. Graag gebruik ik hem aanstaande donderdag weer en dan hoop ik wel te kunnen reizen aangezien ik hem wel weer hoor te kunnen gebruiken

mvg Nicole van Asselt
icon

Beste antwoord door Robert B 2 September 2019, 15:27

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Dit kan je zien in Mijn DUO of via Mijn OV-chip bij Kaartinformatie.

Ben je een nieuwe HBO/WO student, of heb je als MBO'er je studenten-ov pas na 1 augustus aangevraagd, dan is de ingangsdatum 1 september en zou het per gisteren (zondag) ingegaan moeten zijn.
Hallo, ik studeer al een aantal jaar en heb zomervakantie gehad. Ik ben dus geen nieuwe mbo studente en ging ervan uit dat ik mijn ov vanaf 16 augustus weer kon gebruiken
Badge +3
Dat is vreemd want dan zou je op zaterdag gewoon 40% korting moeten krijgen.

Via Mijn OV-chip (kaartinformatie) kan je zien wat er precies op je kaart staat en wat de geldigheid daarvan is (begin- en eindddatum).

In ieder geval zou daar Student Week Korting (voor in het weekend) bij moeten staan. Het andere product (Student Week Vrij) is voor doordeweeks.

Reageer