beantwoord

ingecheckt bij Connexxion uitgecheckt bij NS

  • 5 October 2017
  • 12 reacties
  • 2575 Bekeken

Vandaag van Amersfoort naar Utrecht, wellicht verkeerd ingecheckt in Amersfoort:

Check-in   Trein - Connexxion / Breng / Hermes  
07:52   Amersfoort, Station Amersfoort
Product:   Reizen op Saldo NS Vol tarief (2e klas)
€ - 20,00   instaptarief

Uitgecheckt in Utrecht:

Check-uit   Trein - NS  
08:20   Utrecht Centraal
Check-in:   Utrecht Centraal
Product:   Reizen op Saldo NS Vol tarief (2e klas)

Resultante is dat 20 Euro is afgeschreven van mijn saldo. Is dit te herstellen?
icon

Beste antwoord door Robert B 5 October 2017, 20:27

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi Harry,

Hier kunt u kijken bij welke reizen er niet in of uitgecheckt is. U kunt er ook gelijk uw geld terugvragen.
Hoi,
Ik zie daar geen reizen waarvoor saldo teruggevraagd kan worden. Is het gebruikelijk dat dit enige tijd duurt?
Gr. Harry
Reputatie 3
Badge
Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze website.
Volgens de q&a van ov chipkaart kun je meestal binnen 14 dagen je gemiste in of uitcheck zien.
Badge +3
Zodra de incheck bij Connexxion zichtbaar is op www.uitcheckgemist.nl (kan een paar dagen duren) dan kan je die €20 terug vragen door aan te geven dat je niet gereisd hebt (Amersfoort-Amersfoort invullen).

Wel vreemd dat er bij de uitcheck in Utrecht wel een incheck vermeld staat, of ben je eerst door een open poortje naar buiten gegaan en toen weer in en uit, of bij een paaltje op een perron uitgecheckt?

Wellicht heb je voor de transactie in Utrecht ook € 20,- betaald (uitcheck zonder incheck) en heb je ook nog recht op een deel van dat geld terug (20 minus de kosten voor Amersfoort - Utrecht).

Ik ben ook bij de verkeerde ingecheckt en dacht dat ik bij de NS ging uitchecken. Nu heb ik twee keer uitchecken gemist :(
Wat te doen?

Je kan dit via www.uitcheckgemist.nl rechtzetten, Urloc. :) Bij de NS-reis meld je als eindstation Amersfoort en bij Connexxion meld je ook Amersfoort als eindstation. Dan is hij rechtgetrokken.

Ik zie net dat NS niet meedoet aan www.uitcheckgemist.nl.
Dan moet je wel apart bij de NS inloggen voor je geld terug.

Reputatie 6

Dat hoort wel mogelijk te zijn Urlock! Als het niet werkt kan je altijd ook nog contact opzoeken met onze Klantenservice om daar je claim alsnog in te dienen.

Badge +3

Het klopt dat Uitcheckgemist voor NS tegenwoordig standaard naar de Klantenservice verwijst.

Maar op https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html staat:

Geld terugvragen voor correctietarief of instaptarief

Betaalde je voor je gemaakte rit minder dan het correctietarief of instaptarief? Dan kun je het verschil vanaf 24 uur na het inchecken zelf terugvragen in Mijn NS of op Uitcheckgemist.nl.

Let op: heb je een NS Flex-abonnement? Dan kun je op Uitcheckgemist alleen geld terugvragen voor reizen bij andere vervoerders.

Voor reizen op saldo zou het dus wél via Uitcheckgemist moeten lukken, alleen accepteert Uitcheckgemist voor NS niet meer hetzelfde vertrek- en eindstation.

@Urloc Inloggen bij NS is niet nodig, er is ook het formulier zonder Mijn NS op https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html

Apart trouwens dat inchecken bij Connexxion in Amersfoort ook zomaar €20 saldo ‘kost’, ik dacht dat het voor de regionale vervoerders €10 was. Over de Valleilijn kost Amersfoort - Ede-Wageningen ook maar € 7,87 (2e klas voltarief).

On 05/06/2023 from Amersfoort to Utrecht, possibly incorrectly checked in in Amersfoort:

Check-in Train - Connexxion 
Approximately 22:20-22:30 Amersfoort, Amersfoort Station
Product: Travel on Balance NS Full fare (2nd class)
€ - 20.00 boarding fare

Checked out in Utrecht :

Check-out Train - NS  
Approximately 23:20-23:40 Utrecht Central
Check-in: Utrecht Central
Product: Traveling on Balance NS Full fare (2nd class)

The result is that 20 Euro has been deducted from my balance. Can this be repaired?

Reputatie 6
Badge +2

Hi Mohammad Murad Ahmed and welcome to the NS Community! 
You can correct this yourself at uitcheckgemist because this was with Connexxion. If you have to pay anything extra to NS, please contact our customer service.


TLDR; the solution is simply reclaiming the fare in https://www.uitcheckgemist.nl/

Long explanation: My parents had the same issue and after some investigation, I figured out what happened:

These are their transactions (ignore the Saldo opgeladen)
 


They paid 8.70 from Amersfoort to Diemen but complained that the train back was much more expensive. The explanation was that they forgot to checkout but they actually did it.

They probably entered Amersfoort through the Conexxion gate (the one on the left) instead of NS (the one on the right).


The following stations operate with multiple providers according to https://www.ns.nl/en/travel-information/traveling-with-the-ov-chipkaart/stations-with-more-train-companies.html

  • Arnhem Centraal
  • Amersfoort Centraal
  • Dordrecht
  • Leeuwarden
  • Nijmegen
  • Sittard
  • Zwolle

So, they checked in through Conexxion and Checked out through NS, causing the system to charge the full fare (20 euros).

 

Reageer