Zondag wilde ik met de trein van 09:05 vanuit Vleuten naar Utrecht. Op het allerlaatste moment blijkt dat de trein niet rijdt omdat er klaarblijkelijk net een botsing was op het traject Woerden - Utrecht. Ik was al ingecheckt. Aan de overkant staat (perron 1) de trein richting Leiden die niet verder kan. En om tien over 9 terugrijdt. Net daarvoor verschijnt een melding op de app dat er een perronswisseling heeft plaatsgevonden.We stonden met ongeveer 15 mensen op perron 4 te kijken naar een trein op perron 1 waar we in hadden kunnen zitten. Waarom riep die conducteur of machinist ons niet even??? Boos natuurlijk. En teleurgesteld. Terug naar huis en met de fiets naar Utrecht. In de consternatie vergeten uit te checken.
Krijg ik enkele dagen later signaal voor een rekening van €12,- omdat ik niet heb uitgecheckt! Klopt inderdaad. Maar ik heb ook niet gereisd. Ik kan geen formulier invullen omdat ik steeds een eindstation moet invullen. Maar dat is het vertrekstation. Hoe krijg ik nu het geld teruggestort?