beantwoord

Ingecheckt, niet gereisd en vergeten uit te checken; hoe vraag ik dan het geld terug

  • 18 January 2024
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Zondag wilde ik met de trein van 09:05 vanuit Vleuten naar Utrecht. Op het allerlaatste moment blijkt dat de trein niet rijdt omdat er klaarblijkelijk net een botsing was op het traject Woerden - Utrecht. Ik was al ingecheckt. Aan de overkant staat (perron 1)  de trein richting Leiden die niet verder kan. En om tien over 9 terugrijdt. Net daarvoor verschijnt een melding op de app dat er een perronswisseling heeft plaatsgevonden.We stonden met ongeveer 15 mensen op perron 4 te kijken naar een trein op perron 1 waar we in hadden kunnen zitten. Waarom riep die conducteur of machinist ons niet even??? Boos natuurlijk. En teleurgesteld. Terug naar huis en met de fiets naar Utrecht. In de consternatie vergeten uit te checken.

Krijg ik enkele dagen later signaal voor een rekening van €12,- omdat ik niet heb uitgecheckt! Klopt inderdaad. Maar ik heb ook niet gereisd. Ik kan geen formulier invullen omdat ik steeds een eindstation moet invullen. Maar dat is het vertrekstation. Hoe krijg ik nu het geld teruggestort?

icon

Beste antwoord door Robert B 18 January 2024, 20:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Hebt u al de klantenservice gebeld? Wij kunnen u hier namelijk niet helpen. Verder weet ik ook niet of de klantenservice iets oplevert. Niemand weet namelijk of u heeft gereisd. Dat kunt u niet bewijzen aan NS. Tip: leer uzelf aan om altijd uit te checken: voorkomt al dit gedoe!😉

Het beste kun je hiervoor even contact opnemen met de klantenservice van NS. Die kunnen het volledige bedrag laten vergoeden. De klantenservice is bereikbaar via webchat, telefoon, twitter en facebook, doorgaans is webchat of telefoon het snelst. Zie deze pagina voor contactinformatie.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Een gemiste NS Flex uitcheck op hetzelfde station (niet gereisd) kan je helaas niet zelf corrigeren via Uitcheckgemist, Mijn NS of een formulier, dat moet inderdaad via de Klantenservice.

Edit: ik zie dat je ook via https://service-formulieren.ns.nl/ns/klantenservice-geld-terug-welke-vergoeding-biedt-ns-vragenlijst e.e.a. kunt corrigeren, maar dan word je doorverwezen naar Mijn NS en moet je wel hetzelfde station kunnen kiezen… (wat dus niet lukt).

Gisterenavond toevallig gebeld met 030 751 5155 over iets anders en binnen 5 seconden iemand aan de telefoon.

Claim is gelijk afgewezen omdat ik geen vertraging had. Klopt ook want ik had niet gereisd. Inderdaad de klantenservice gebeld (tip van hier boven) en binnen 5 minuten was alles afgehandeld en wordt eea gecorrigeerd. Mooi opgelost zo. En dank voor de reacties.

Reageer