beantwoord

ingecheckt, niet uitgecheckt en meegereden met auto

  • 30 November 2021
  • 4 reacties
  • 587 Bekeken

Ik ging vorige maandag van h'berg naar Zwolle, zou met trein gaan had ingecheckt. Vervolgens toch met bekende mee met de auto. Vervolgens bij busstation kant zwolle ingeckeckt, Vervolgens kon ik niet uitchecken aan andere kant van t station. Ivm te laag saldo. Toen ik hberg inchecken stond r ong 25 euro saldo op, en toen ik meteen hing uitchecken was saldo - 1.04.

Later Vervolgens met eenmalige passage toch station op, conducteur aangesproken die snapte er niks van. Zag ook dat er meer als 25 was afgeschreven ong. N zei me dat dit een boete was en k niks terug krijg. Terwijl ik geen gebruik heb gemaakt van trein en al helemaal niet 25 eurie, voor rit van 9 euro.

Saldo staat nog steeds min 1-04 en op specificatie, zijn die incheck hberg en zwolle niet terug te zien, 20+ staat erbij maar sta nog steeds in min.

Hoe werkt dit? Iemand? 

Alvast bedankt, groetjes twist

icon

Beste antwoord door Robert B 30 November 2021, 17:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even op ov-chipkaart kijken welke zaken zijn afgeschreven. Vaak maakt dat al duidelijk wat er gebeurd is. Bij NS ziet u alleen de kosten die bij NS gemaakt zijn. Er is wellicht iets misgegaan met in- of uitchecken. Op ov-chipkaart kunt alle reizen zien. Hardenberg is geen NS-station, maar Blauwnet. U moet altijd in-  en uitchecken bij dezelfde vervoerder, anders heeft u extra kosten en gedoe, zoals nu. Mogelijk checkte u bij Blauwnet in en bij NS uit.  Dan heeft u bij Blauwnet geen uitcheck en bij NS geen incheck. Dan worden er vaste bedragen ingehouden.

Ik zou het eerst even nakijken wat er precies is gebeurd.

U had in Hardenberg weer moeten uitchecken voor u in de auto stapte. Nu kunt u niet bewijzen dat u niet met de trein hebt gereisd.

U kunt de klantenservice van Arriva bellen, die kunnen de ontbrekende checkout in Zwolle corrigeren, maar ik vrees dat u de reis Hardenberg-Zwolle zult moeten betalen. Arriva is zonder bewijs meestal niet genegen om geld terug te geven.

Reputatie 7
Badge +1

Doodsimpele verklaring: die je ook had kunnen opmerken door goed te kijken. Bij POORTjes, zoals te Zwolle, wordt altijd geregistreerd volgens de logica: IN of UIT. En heb je zoals nu eenmaal de volgende In te pakken, dan is er geen enkele methode meer om de gemiste UIT nog er tussen te plakken.

Je kan het proberen via uitcheckgemist, maar er is kans dat je niet geloofd wordt. dan rest enkel ARV te bellen (Bl.net heeft geen eigen kantoor, het is slechts een verzamelnaam van de provincie).

Badge +3

De incheck in Hardenberg zal je niet terug zien in Mijn NS als je geen NS Flex hebt.

Deze zal €10 zijn, en kan je corrigeren via www.uitcheckgemist.nl

Zonder abonnement kost inchecken bij NS €20 dus als dat op Zwolle gelukt is zou je het station binnen 60 minuten ook weer kunnen verlaten, maar dan wel via een NS poortje (of via een Blauwnet poortje als je incheck bij een Blauwnet poortje was).

Zit je nu met een gemiste NS uitcheck, dan kan dat bij reizen op saldo (geen of een klassiek abonnement) ook via Uitcheckgemist, en anders via de NS Klantenservice.

Het saldo dat je in Mijn NS (of de NS app) ziet is het saldo na de laatste handeling bij een NS poortje of paaltje, dus dat kan (flink) verouderd zijn. Via Mijn OV-chip kan je de actuele informatie zien.

Reageer