beantwoord

Ingecheckt op station en daarna 8 uur op het station gewerkt

  • 6 February 2024
  • 14 reacties
  • 405 Bekeken

Goedendag,

 

een collega van NS Retail heeft zich ingecheckt op Station Eindhoven, hierna 8 uur in de Kiosk gewerkt, en daarna uitgecheckt om weer door de poortjes te komen maar is hierdoor 40,- kwijt aan instaptarief. 
 

is er een mogelijkheid voor hem om dit geld terug te ontvangen, en via welke weg mocht dit mogelijk zijn ? 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 6 February 2024, 20:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey TheunissenFrank. Welkom op de NS Community! 

Hiervoor kan jouw collega het beste even contact opnemen met onze klantenservice! Dan kan dit gecorrigeerd worden. 

Wellicht nog handig om even na te kijken of een passagepas iets voor jullie is.

Badge +3

Als dat 40 euro heeft gekost dan is het in- en uitchecken misschien gedaan met een bankpas, want anders zou het 20 euro zijn (alhoewel, na meer dan 6 uur kan het ook 40 euro zijn).

Zie na 5 dagen https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Via een kaartautomaat kan je gratis passage laden voor Eindhoven op een ov-chipkaart, maar of je daarmee 8 uur later nog zomaar naar buiten kunt… 🤔

Hey TheunissenFrank. Welkom op de NS Community! 

Hiervoor kan jouw collega het beste even contact opnemen met onze klantenservice! Dan kan dit gecorrigeerd worden. 

Wellicht nog handig om even na te kijken of een passagepas iets voor jullie is.

Gaan we de klantenservice proberen ! .. Passagepassen hebben we inderdaad, voor zijn eerste dag was dit echter nog niet mogelijk helaas. 
 

komt vast goed ! ☺️

Reputatie 7
Badge +1

Gaan we de klantenservice proberen ! .. Passagepassen hebben we inderdaad, voor zijn eerste dag was dit echter nog niet mogelijk helaas.

Nieuwe collega's dus het beste binnen 1 uur weer laten uitchecken...

Reputatie 7
Badge

Zoiets moet de werkgever toch regelen.

Als dat 40 euro heeft gekost dan is het in- en uitchecken misschien gedaan met een bankpas, want anders zou het 20 euro zijn (alhoewel, na meer dan 6 uur kan het ook 40 euro zijn).

het is na een uur al 40 (2x20) euro, zowel met een bankpas als met een (anonieme) ov-chipkaart zonder abonnement. 

Die 6 uur is de tijdslimiet voor een uitcheck op een ander station.

Badge +3

het is na een uur al 40 (2x20) euro, zowel met een bankpas als met een (anonieme) ov-chipkaart zonder abonnement. 

Ah, dat klopt natuurlijk want zonder abonnement weten ze eigenlijk niet wie je bent. Doe je dat mét een abonnement (na meer dan 60 minuten uitchecken op zelfde station) dan kost het:

  • Bij reizen op saldo 10 euro van je saldo
  • Bij Flex 20 euro correctie op je factuur

Die 6 uur is de tijdslimiet voor een uitcheck op een ander station.

Op een ander station kan je volgens mij ook na meer dan 6 uur nog uitchecken, maar bij weer inchecken (overstappen) begint dan een nieuwe reis.

Oh, en een stationspassage laden op een bankpas lukt natuurlijk niet.

De officiële regel is dat je binnen 6 uur moet uitchecken na het inchecken. Je kan 6 uur na het inchecken niet meer uitchecken.

Reputatie 7
Badge +3

De officiële regel is dat je binnen 6 uur moet uitchecken na het inchecken. Je kan 6 uur na het inchecken niet meer uitchecken.

Eh, dat uitchecken na meer dan 6 uur is mij gewoon gelukt hoor, al is het al wel een paar jaar geleden. Ik heb even de uitdraai van de reistranacties erbij gepakt. Reis van beginstation (incheck 10:37) naar Putten, daar niet uitgecheckt. Fietstochtje gemaakt en vanaf Wolfheze weer naar huis gegaan. Daar was dan eerst een uitcheck meer dan 6 uur later (om 18:01) en dan maar gelijk weer ingecheckt. Het stond ook echt als een uitcheck op het paaltje en in de reishistorie. Berekend werd De Vink - Wolfheze (daltarief). En er begon zoals Robert al aangaf een nieuwe reis, want de terugreis was tegen spitstarief en het was geen overstap. Het kostte me iets van euro extra omdat naar Wolfheze een paar TE meer is.

En ik was te vroeg op het station, had wat langer moeten doen over mijn pannenkoek in het pannenkoekrestaurant, om niet nog in de spits op het station te arriveren. Ik was eigenlijk nog vroeger, want plan was eerst vanaf Arnhem te gaan, dus maar doorgefietst eerst naar Oosterbeek en daarna Wolfheze. Om nog verder te fietsen naar Ede-Wageningen om dan wel na de spits in te checken ging me te ver, had ik geen zin meer in. 

Dat is bijzonder.

Reputatie 7
Badge +3

En nog even verder gezocht in de oude reistransacties, ik wist dat ik met mijn forenzenreizen ook 2 keer een foutje had gemaakt met de check in/out.

Eén keer in de eerste paar maanden dat ik forensde was ik vergeten in te checken bij vertrek 's morgens, daarna op Delft uitgecheckt (dacht ik dus) bij toen nog een paaltje (oude station Delft) maar dat was dus een incheck om 7:57. Bij naar huis gaan bleek dat ik uitcheckte om 17:14, zat dus ook meer dan 6 uur tussen. Was ook gewoon een uitcheck en niet eens de toen nog €0,01 correctietarief voor Traject Vrij berekend.  Een zelfde iets een jaar later bij reizen naar Delft Zuid. De sprinter stopte een keer vanwege een wisselstoring niet op spoor 2 maar op spoor 1. Normaal met uitstappen op spoor 2 kwam ik altid langs het paaltje wat onderaan de trap naar boven bij het Kruithuisviaduct stond, om naar de kant van poor 1 te gaan waar mijn fiets stond. Nu was ik al aan de goed kant en daar stond het paaltje niet direct in mijn loop waardoor ik het uitchecken vergat, dacht er pas halverwege de fietsrit naar werk aan. Ook hier gewoon eind van de middag gewoon een uitcheck en geen correctietarief. Hier zat er zelf bijna 10 uur tussen, incheck 7:16 en uitcheck 17:12. Dit is intussen al wel nog langer geleden, 2014 en 2015. Het Wolfheze incidentje was 2018. 

Badge +3

De officiële regel is dat je binnen 6 uur moet uitchecken na het inchecken. Je kan 6 uur na het inchecken niet meer uitchecken.

Jawel hoor @Erryt NS (verder off-topic)

Badge +3

Het stond ook echt als een uitcheck op het paaltje en in de reishistorie. Berekend werd De Vink - Wolfheze (daltarief). En er begon zoals Robert al aangaf een nieuwe reis, want de terugreis was tegen spitstarief en het was geen overstap. Het kostte me iets van euro extra omdat naar Wolfheze een paar TE meer is.

Duh! Maar dat zijn zeldzame gevallen (heb jij dat, na meer dan 6 uur een suffe transactie!) 😅

Voor jou een eurocent, voor TS 40 euro…. Komt goed!

Reputatie 7
Badge +3

Duh! Maar dat zijn zeldzame gevallen (heb jij dat, na meer dan 6 uur een suffe transactie!) 😅

Voor jou een euro, voor TS 40 euro…. Komt goed!

Die €40 van TS wordt wel gecorrigeerd. Voor die ene euro heb ik geen moeite gedaan. Was me het testje wel waard. Ik weet nog dat er toen een discussie liep of je in zo'n geval tegen daltarief verder kon reizen. Niet dus, of in ieder geval niet na meer dan 6 uur. 

Reageer