beantwoord

Is de persoonlijke OV-chipkaart nu blauw?

  • 30 November 2023
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Mijn persoonlijke OV-chipkaart kwam zonder mijn geboortedatum en de achterkant is blauw. Dit is anders dan mijn oude OV. Is dit een afdrukfout?

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 November 2023, 16:34

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Er worden al tijden persoonlijke kaarten geleverd die half blauw, half geel zijn. Het is dus geen nieuw iets, en als het nog altijd gebeurt, zal het ook wel geen foutje zijn. Het maakt voor de werking van de kaart niets uit, natuurlijk.

Hallo Laura P en welkom bij de NS Community,

 

Zoals Tochjo al aangaf komen de kaarten nog in allerlei vormen en maten. De geboortedatum staat er tegenwoordig niet meer op. Je pasfoto staat er nog wel op.

Badge +3

De achterkant is gelijk aan die van anonieme kaarten en wordt niet meer apart bedrukt.

Voorheen stond er wat informatie over NS op (o.a. website en telefoonnummer klantenservice), maar dat was bij persoonlijke kaarten met gele achterkant ook al een tijdlang niet het geval meer (staat nu in kleine lettertjes op de voorkant).

De geboortedatum niet meer vermelden is tegen (identiteits)misbruik bij verlies/diefstal. Deze is natuurlijk nog wel uit te lezen bij controle.

Reageer