Skip to main content
Antwoord

kaart verlengen

  • June 28, 2022
  • 4 reacties
  • 2536 Bekeken

Hallo, 

Het lukt mij niet om mijn kaart te verlengen.

 

 

Beste antwoord door Robert B

Verlengen is inderdaad niet het juiste woord, want het gaat dan om een kaartvernieuwing. Je hebt ook nog een kaartvervanging (wegens verloren/gestolen/defect) oftewel een duplicaat maar dat is duurder (11 euro).

Voor de rest kan een vernieuwing (afhankelijk van je abonnement) via NS verlopen, waarbij je het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren krijgt (per e-mail of brief).

Die krijg je dan zo’n 10-12 weken voordat je kaart verloopt, en hebt dan tot ca. 8 weken voor de einddatum om dat te regelen (kaartnummer en referentiecode invullen op https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto)

Verloopt je kaart binnen 6 weken? Dan ben je te laat en moet je zelf de vernieuwing regelen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm De € 7,50 kan je dan terugkrijgen van NS, want anders hadden ze niet om een pasfoto gevraagd.

4 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • June 28, 2022

Welkom bij de NS Community!

Wat bedoel je precies met het ‘verlengen’ van je kaart, gaat die binnenkort verlopen en moet je een pasfoto aanleveren? En welke (fout)melding krijg je?


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • June 28, 2022

Letterlijk genomen: je kan geen OV-chipkaart verlengen. Dat doet OV-chip voor je, vlak voordat de 5 jr termijn verstrijkt-in opdracht van NS als je een doorlopend ABO hebt.

Doorlopend zegt alles al: als je soms bedoelt (wat is taal toch moeilijk soms) dat je een lopend ABO (welke dan ook) zou willen verlengen: kan niet, hoeft niet, gaat automatisch-TOTdat je zelf via mijnNS het wijzigt.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • June 28, 2022

Verlengen is inderdaad niet het juiste woord, want het gaat dan om een kaartvernieuwing. Je hebt ook nog een kaartvervanging (wegens verloren/gestolen/defect) oftewel een duplicaat maar dat is duurder (11 euro).

Voor de rest kan een vernieuwing (afhankelijk van je abonnement) via NS verlopen, waarbij je het verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren krijgt (per e-mail of brief).

Die krijg je dan zo’n 10-12 weken voordat je kaart verloopt, en hebt dan tot ca. 8 weken voor de einddatum om dat te regelen (kaartnummer en referentiecode invullen op https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto)

Verloopt je kaart binnen 6 weken? Dan ben je te laat en moet je zelf de vernieuwing regelen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm De € 7,50 kan je dan terugkrijgen van NS, want anders hadden ze niet om een pasfoto gevraagd.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • June 28, 2022

En heb je geen abonnement of slechts Flex Basis of Flex Weekend Voordeel regelt NS de kaartvernieuwing niet en moet je altijd zelf bij OV-chipkaart.nl de kaart vernieuwen. Daarnaast kun je geen kaart vernieuwen als deze langer dan 1 jaar verlopen is.