Kaartvernieuwing & toestemming pasfoto

  • 8 september 2015
  • 108 reacties
  • 38694 Bekeken


Toon eerste bericht

108 reacties

ik probeer te bedenken wat voor mijn situatie geldt, en dat lukt me niet. Ik heb een dalurenkaart


Dan geldt de situatie ook voor jou. Op de nieuwe kaart komt in principe je huidige foto. Als je iets anders wenst kun je contact opnemen met het ov-chipbedrijf (0900-0980) voor een pasfotoformulier.
Je zegt in principe maar het is wel jammer dat de klant dat niet zelf kan controleren op Mijn NS.

En zou het niet mogelijk worden om een nieuwe pasfoto te uploaden via Mijn NS per april 2016 ?
Dat staat inderdaad in de planning Macca, ik heb nog geen volledig uitsluitsel dat dit per april mogelijk is.
Iedereen met een abonnement bij NS heeft een pasfoto ooit moeten doorgeven/uploaden, dus daar valt weinig aan te controleren.
Dat is met alle persoonsgegevens zo, die heeft iedereen moeten doorgeven en daar gaat ook regelmatig van alles fout, met pasfoto's net zo goed, dat is hier al gebleken.

Maar goed als dat ooit mogelijk zal worden bij Mijn NS is dat probleem wellicht opgelost.
ik probeer te bedenken wat voor mijn situatie geldt, en dat lukt me niet. Ik heb een dalurenkaart


Dan geldt de situatie ook voor jou. Op de nieuwe kaart komt in principe je huidige foto. Als je iets anders wenst kun je contact opnemen met het ov-chipbedrijf (0900-0980) voor een pasfotoformulier.


de vraag blijft: welke situatie? mij is niet gevraagd of mijn pasfoto weer gebruikt mag worden. Gebeurt dat dan nog? en begrijp ik nu dat als ik een abonnement heb, NS dus mijn foto heeft?
ik ben er vast van overtuigd dat ik geen mail heb ontvangen over het opnieuw gebruiken van mijn pasfoto, mijn vraag is en blijft of ik nog zo'n mail ga krijgen; dat ik mogelijk niet mijn huidige pasfoto op mijn nieuwe kaart zou willen is wat mij betreft helemaal niet aan de orde; ik vraag mij af of iedereen een mail zou moeten hebben ontvangen om toestemming te geven voor hergebruik van de foto en zo nee, of ik die mail dan nog ga ontvangen; mocht iedereen een mail moeten hebben ontvangen, wat gebeurt er dan als iemand onverhoopt geen mail heeft ontvangen?
Nee, alleen de abonnees van wie NS de pasfoto afgelopen najaar al meer dan 5 jaar had, zijn aangeschreven. Dat wordt door Sivan NS bevestigd in reactie op deze reactie. Ik heb ook geen flauw idee waarom NS die site offline gehaald heeft, terwijl er sinds die tijd natuurlijk meer pasfoto's zijn verlopen.
Ik heb de mail wel gehad begin september, ik heb hier ook direct op gereageerd dat mijn foto gebruikt mag blijven worden. Nu is mijn pas inmiddels verlopen echter heb ik geen nieuwe pas ontvangen. Als ik nu de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik het zelf moet gaan regelen via ov-chipkaart.nl. Gelukkig wel met de toezegging dat ik de kosten vergoed krijg echter snap ik niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart via de NS verstrekt krijg van TLS.
Hallo,

Vorig jaar heb ik ook toestemming gegeven voor het gebruik van deze foto, wat ik enigszins opmerkelijk vond. Ik reis sinds 2007 al frequent met een ovchipkaart, ben hem ooit 1x kwijtgeraakt in de tussentijd en de foto is nog nooit veranderd.
Nu ontving ik gisteren mijn nieuwe ovchipkaart, met dus weer dezelfde foto erop. Deze foto is inmiddels bijna 10 jaar oud en zal dus nog 5 jaar mee mogen gaan op de nieuwe kaart. Aangezien ik nu al met regelmaat de vraag krijg of dit mijn ovchipkaart is, vind ik het best wel hinderlijk dat ik de komende 5 jaar nog met deze foto mag reizen.

Dus: help? 🙂 Is er een mogelijkheid om een kaart te krijgen met een recentere foto?
Ik adviseer je om contact op te nemen met de maker en verzender van de ov-chipkaart. Dit is het ov-chipbedrijf.
Je kan ze bellen (0900-0980), maar ze zijn ook bereikbaar op Twitter.
Het gaat u wel 11 euro kosten.....
Toch bijzonder hoe er op de reactie van lianne binnen een uur een reactie komt van de ns en mijn reactie al een maand genegeerd wordt...
Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda
Ik heb de mail wel gehad begin september, ik heb hier ook direct op gereageerd dat mijn foto gebruikt mag blijven worden. Nu is mijn pas inmiddels verlopen echter heb ik geen nieuwe pas ontvangen. Als ik nu de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik het zelf moet gaan regelen via ov-chipkaart.nl. Gelukkig wel met de toezegging dat ik de kosten vergoed krijg echter snap ik niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart via de NS verstrekt krijg van TLS.

Hallo wkruise, omdat wij alleen over de abonnementen gaan die op de Ov-chipkaarten komen. De klantenservice van de Ov-chipkaart maken en leveren deze Ov-kaarten.
Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda


Hallo Linda! Tot mijn grote spijt kan ik niet achterhalen wanneer jij je Ov-chipkaart krijgt. Je kan dit eventueel navragen bij de klantenservice van de Ov-chipkaart. Bereikbaar op 0900 - 0980
Ik heb de mail wel gehad begin september, ik heb hier ook direct op gereageerd dat mijn foto gebruikt mag blijven worden. Nu is mijn pas inmiddels verlopen echter heb ik geen nieuwe pas ontvangen. Als ik nu de klantenservice bel krijg ik te horen dat ik het zelf moet gaan regelen via ov-chipkaart.nl. Gelukkig wel met de toezegging dat ik de kosten vergoed krijg echter snap ik niet waarom ik niet gewoon een nieuwe kaart via de NS verstrekt krijg van TLS.

Hallo wkruise, omdat wij alleen over de abonnementen gaan die op de Ov-chipkaarten komen. De klantenservice van de Ov-chipkaart maken en leveren deze Ov-kaarten.


Je kunt wel nagaan of NS, zoals het hoort, TLS de opdracht heeft gegeven om een nieuwe OV-chipkaart te leveren op kosten van NS. Dáár lijkt het nogal eens mis te gaan en dit soort ge-mijn-naam-is-haas draagt er niet aan bij dat structureel op te lossen. Als NS die opdracht niet heeft gegeven, hoort NS dat natuurlijk alsnog te doen, in plaats van tegen de NS-abonnementhouder te zeggen: "Zoek het zelf maar uit."
Als er iets niet goed gaat tussen NS en TLS dan is het duidelijk dat we daar kritisch op moeten zijn. Ik heb de laatste tijd al enkele voorbeelden verzameld. Het is altijd een beetje een dooddoener, maar wil toch benoemen dat in de meeste gevallen (ik zal geen percentages noemen) kaartvernieuwing prima verloopt.
Reputatie 6
Badge +2
Ik wil een nieuwe pasfoto op de nieuwe OV-chipkaart.
Het is nu nog niet mogelijk een nieuwe pasfoto aan te leveren. Wanneer je toch een nieuwe pasfoto wil op de nieuwe OV-chipkaart, dien je geen akkoord te geven voor het behoud van de huidige pasfoto bij NS. Je krijgt vervolgens van Klantenservice OV-chipkaart vanzelf bericht dat je OV-chipkaart verloopt. Via een formulier kun je dan de gewenste pasfoto opsturen, die vervolgens wordt gebruikt voor de productie van de nieuwe kaart. Omdat de productie nu niet via NS loopt, betaal je wel de kosten voor een nieuwe kaart. (toevoeging: deze kosten worden door NS niet vergoed).

Update: NS stuurt deze e-mail:

''Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto
Uw OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement is vijf jaar geldig. Uw huidige OV-chipkaart is bijna vijf jaar oud en zal daarom op korte termijn vernieuwd moeten worden. Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. Daartoe hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
Upload nú een pasfoto, zodat we u uw nieuwe OV-chipkaart op tijd kunnen toezenden
Voor de productie van uw nieuwe OV-chipkaart hebben we een nieuwe pasfoto van u nodig. Klik op onderstaande link om uw nieuwe pasfoto bij NS aan te leveren:
https://www.ns.nl/pasfotoupload

(..)

Reageer tijdig
Zodra NS uw pasfoto heeft ontvangen, gebruiken wij deze voor het produceren van uw nieuwe OV-chipkaart. U ontvangt dan, zonder dat u hiervoor verder iets hoeft te doen, tijdig een nieuwe OV-chipkaart met uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten erop. Dit is een service van NS, waar voor u als NS abonnee géén kosten aan verbonden zijn.
Indien u uw pasfoto niet tijdig bij ons aanlevert, ontvangt u circa zes weken voor afloop van uw huidige kaart een verzoek van de klantenservice OV-chipkaart om via OV-chipkaart.nl zélf een nieuwe pasfoto te uploaden en vervolgens zélf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen.''

Hergebruik van een oude pasfoto lijkt dus helemaal niet meer aan de orde, de pasfoto moet recent zijn.bijdragevandennis
Ik wil een nieuwe pasfoto op de nieuwe OV-chipkaart.
Het is nu nog niet mogelijk een nieuwe pasfoto aan te leveren. Wanneer je toch een nieuwe pasfoto wil op de nieuwe OV-chipkaart, dien je geen akkoord te geven voor het behoud van de huidige pasfoto bij NS. Je krijgt vervolgens van Klantenservice OV-chipkaart vanzelf bericht dat je OV-chipkaart verloopt. Via een formulier kun je dan de gewenste pasfoto opsturen, die vervolgens wordt gebruikt voor de productie van de nieuwe kaart. Omdat de productie nu niet via NS loopt, betaal je wel de kosten voor een nieuwe kaart. (toevoeging: deze kosten worden door NS niet vergoed).

Update: NS stuurt deze e-mail:

''Graag ontvangen wij van u een nieuwe digitale pasfoto
Uw OV-chipkaart met daarop uw NS-abonnement is vijf jaar geldig. Uw huidige OV-chipkaart is bijna vijf jaar oud en zal daarom op korte termijn vernieuwd moeten worden. Wij willen ervoor zorgen dat u als NS-abonnementhouder automatisch en tijdig uw nieuwe OV-chipkaart per post thuisgestuurd krijgt. Daartoe hebben we een nieuwe recente pasfoto van u nodig.
Upload nú een pasfoto, zodat we u uw nieuwe OV-chipkaart op tijd kunnen toezenden
Voor de productie van uw nieuwe OV-chipkaart hebben we een nieuwe pasfoto van u nodig. Klik op onderstaande link om uw nieuwe pasfoto bij NS aan te leveren:
https://www.ns.nl/pasfotoupload

(..)

Reageer tijdig
Zodra NS uw pasfoto heeft ontvangen, gebruiken wij deze voor het produceren van uw nieuwe OV-chipkaart. U ontvangt dan, zonder dat u hiervoor verder iets hoeft te doen, tijdig een nieuwe OV-chipkaart met uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten erop. Dit is een service van NS, waar voor u als NS abonnee géén kosten aan verbonden zijn.
Indien u uw pasfoto niet tijdig bij ons aanlevert, ontvangt u circa zes weken voor afloop van uw huidige kaart een verzoek van de klantenservice OV-chipkaart om via OV-chipkaart.nl zélf een nieuwe pasfoto te uploaden en vervolgens zélf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen.''

Hergebruik van een oude pasfoto lijkt dus helemaal niet meer aan de orde, de pasfoto moet recent zijn.bijdragevandennis


Opvallend is dat nergens, ook niet op die site, wordt aangegeven dat NS alleen een opdracht naar TLS stuurt en daarna de handen er vanaf trekt. TLS, of "het bedrijf/de klantenservice OV-chipkaart" zoals NS TLS graag schijnt te noemen, wordt zelfs helemaal niet genoemd. NS vraagt expliciet alleen toestemming om de pasfoto zelf te gebruiken, niet om hem door te mogen sturen naar TLS.
Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda


Hallo Linda! Tot mijn grote spijt kan ik niet achterhalen wanneer jij je Ov-chipkaart krijgt. Je kan dit eventueel navragen bij de klantenservice van de Ov-chipkaart. Bereikbaar op 0900 - 0980


Bij OV-chipkaart kunnen ze me niet helpen, want ze weten niet wanneer de NS de kaart voor me aanvraagt. Kunnen jullie contact opnemen met elkaar en mij alsnog het antwoord geven? Nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn contactnummer bij OV-chipkaart is 5174981. Dan weten zij als het goed is om welke kaart het gaat.

Het gaat er trouwens om dat ik wil weten of ik een nieuwe kaart heb, voordat ik op vakantie ga, zodat ik op de terugweg ook gewoon met de trein naar huis kan. Als de aanvraag direct in gang gezet kan worden en ik de kaart binnen drie weken kan ontvangen, is dat ook prima.
Beste Klaas-Jan,

Eind juni heb ik toestemming gegeven voor het opnieuw gebruiken van mijn foto voor een nieuwe OV-chipkaart. Mijn huidige kaart verloopt half september en de nieuwe zou ik 'enkele weken' voordat de oude verloopt ontvangen. Kunt u ergens achterhalen wanneer ik de kaart precies kan verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Linda


Hallo Linda! Tot mijn grote spijt kan ik niet achterhalen wanneer jij je Ov-chipkaart krijgt. Je kan dit eventueel navragen bij de klantenservice van de Ov-chipkaart. Bereikbaar op 0900 - 0980


Bij OV-chipkaart kunnen ze me niet helpen, want ze weten niet wanneer de NS de kaart voor me aanvraagt. Kunnen jullie contact opnemen met elkaar en mij alsnog het antwoord geven? Nu word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn contactnummer bij OV-chipkaart is 5174981. Dan weten zij als het goed is om welke kaart het gaat.

Het gaat er trouwens om dat ik wil weten of ik een nieuwe kaart heb, voordat ik op vakantie ga, zodat ik op de terugweg ook gewoon met de trein naar huis kan. Als de aanvraag direct in gang gezet kan worden en ik de kaart binnen drie weken kan ontvangen, is dat ook prima.


Reactie graag! Ik zou graag per direct een nieuwe kaart ontvangen. Via e-mail word ik niet geholpen, via facebook geen reactie en bij ov-chipkaart sturen ze me terug naar jullie. Zou leuk zijn als iemand me eindelijk eens echt kan helpen...
Dag Linda,

Wanneer je op mijn klikt kun je een privébericht sturen. Noteer daarin NAW-gegevens, geboortedatum en ov-chipkaartnummer. Dan ga ik je helpen.

EDIT: Ik heb Linda geholpen middels een privébericht. Er heeft restitutie plaatsgevonden voor de kosten van de nieuwe kaart.
Mijn pas is beschadigd (de beplakking vergaat waardoor straks mijn foto en informatie niet meer zichtbaar zijn) maar ik wil liever niet wachten tot het kapot gaat. De chip werkt nog prima.

Kan ik eventueel kosteloos toch vast een nieuwe pas aanvragen?
Kosteloos kan dat helaas niet, RBoer. De kaart is beschadigd dus je zal zelf een duplicaat moeten aanschaffen. De kosten daarvan zijn € 11.00.
Hallo ik heb een vraag. Volgende maand verloopt mijn ov-chipkaart en krijg ik een nieuwe. Nu staat er op mijn ov-chipkaart een fout, namelijk de geboortedatum is verkeerd. Bij mijn gegevens staat het allemaal volgens mij wel juist. Hoe voorkom ik nu dat op mijn nieuwe ov-chipkaart de juiste datum komt zonder dat ik zelf een nieuwe moet gaan betalen?

Reageer