Skip to main content
beantwoord

Kan factuur niet inzien

Beste ,

Vandaag heb ik een mail gekregen waarin staat dat ik een bepaald bedrag ben gefactureerd. Daarin staat ook dat ik op Mijn NS dit factuur kan in zien. Dat lukt niet, ik krijg de foutmelding: “Er is een fout opgetreden

Het is niet gelukt om je factuur te downloaden. Probeer het later nog eens.”

Ik wil graag z.s.m. mijn factuur inzien omdat ik een vermoeden heb dat het niet klopt. Ik ben namelijk al een tijdje in het buitenland en heb dus niet mijn OV-chipkaart gebruikt, maar het factuurbedrag is schrikbarend hoog. Daar wil ik graag duidelijkheid over. Hoe kan ik alsnog mijn factuur inzien/opgestuurd krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord door Tochjo

Mijn ervaring de afgelopen maanden is dat direct na het ontvangen van de mail de factuur nog niet te downloaden is, maar dat het een dag later wel lukt.

U kunt natuurlijk ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice hierover; zij kunnen u ook vertellen waarom u dit bedrag in rekening gebracht wordt. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Bekijk origineel

2 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13158 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2025

Mijn ervaring de afgelopen maanden is dat direct na het ontvangen van de mail de factuur nog niet te downloaden is, maar dat het een dag later wel lukt.

U kunt natuurlijk ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice hierover; zij kunnen u ook vertellen waarom u dit bedrag in rekening gebracht wordt. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25177 reacties
  • 5 april 2025

@Tochjo heeft het goede antwoord al gegeven, maar in aanvulling daarop: als het schrikbarend hoog is, zijn mogelijk correctietarieven in rekening gebracht. Veelal is het een fout met in- of uitchecken en ook met een tweede klas kaartje in de eerste  klas zitten kan. De conducteur hoeft u daar niet over te informeren.

U kunt ook reizen vergeten zijn. Losse reizen zijn vaak duur, mogelijk zou u een abonnement kunnen overwegen, maar of dat zo is, hangt helemaal van uw reisgedrag af.

Hou het bij een spreadsheetje.

Reageer