beantwoord

Kan niet opwaarderen

  • 17 January 2024
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Wanneer ik bij een automaat kom op het station bijv. Kan ik niet opwaarderen, alleen producten ophalen. Ik kan alleen via de website een bedrag klaar zetten om dit dan via het apparaat op te halen.

Weet iemand de reden hiervan?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 January 2024, 12:23

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U hebt NS Flex (te herkennen aan de Reizen op Rekening-producten die rechts genoemd worden). Bij NS Flex reist u niet meer op saldo, maar, zoals de producten al zeggen, op rekening. U kunt gewoon reizen zonder saldo te laden, zowel in trein als in bus, tram en metro, en krijgt aan het eind van de maand een factuur voor de gemaakte reiskosten, die automatisch van uw rekening worden afgeschreven. Saldo dat u toch weet te laden, bijvoorbeeld bij niet-NS-automaten, wordt nooit gebruikt.

Reputatie 7
Badge +3

Saldo dat u toch weet te laden, bijvoorbeeld bij niet-NS-automaten, wordt nooit gebruikt.

Het BTM gedeelte van NS Flex kan wel uitgezet worden en dan kan opgeladen saldo gebruikt worden voor reizen met bus, tram of metro. 

Badge +3

Voor sommige diensten is wel saldo nodig (sommige nachtbussen, watertaxi, veerponten waar een ov-chipkaart geldig is). Dat zijn meestal diensten met een vast tarief waar je niet uit hoeft te checken.

Dat kan je met NS Flex niet laden bij een NS automaat (volgens mij ook niet als het BTM deel van Flex uit staat), maar kan wel bij supermarkten e.d.

Of online bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen en dan ophalen bij een willekeurige automaat (zie bij een NS automaat de blauwe knop linksboven).

Reageer