keuzedag en toch betalen | NS Community
beantwoord

keuzedag en toch betalen

  • 3 November 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Aangekomen met de Eurostar in Rotterdam centraal, wilde ik een graties keuzedag opladen op mijn OV kaart voor de vervolgreis binnen Nederland. Een NS medewerker zei dat de laadpaal buiten het station stond. Dus uitchecken, laden en weer inchecken.

Nu zie ik op het afschrift van die dag dat er wel 10 Euro is afgeschreven, als opstaptarief, met de melding dat ik niet in- of uitgecheckt heb.

 

Hoe kan ik deze 10 Euro terugvragen? Via de website lukte dit niet, evenmin als via de telefonische klantenservice, die meldde dat het geregeld was, maar de 10 Euro is nog steeds afgeschreven.

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 November 2022, 08:27

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Ik verwacht dat de medewerker van de telefonische klantenservice opdracht heeft gegeven om een bedrag van 10 euro op uw bankrekening te laten bijschrijven en dat dat nog moet gebeuren. In theorie kan er ook 10 euro aan saldo zijn klaargezet als bestelling die u op uw OV-chipkaart kan laden, maar volgens mij compenseert NS nooit op die manier.

Hoe dan ook, deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij kunnen vanzelfsprekend niet bij uw klantgegevens. U zult nogmaals rechtstreeks contact op moeten nemen met de klantenservice om te vragen hoe het staat met de afhandeling.

Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Houdt u bij online contact rekening met een reactietijd die kan oplopen tot enkele dagen.

Reputatie 7
Badge +3

Het vervoersbewijs voor de eurostar heeft een QR code waarmee poortjes geopend kunnen worden. Daar hoef je geen chipkaart voor te gebruiken.

Geld wat je van NS terugkrijgt wordt meestal binnen 3 weken gestort. Vanwege personeelstekort kan dit nu ook langer duren.

Reputatie 7
Badge +1

Het vervoersbewijs voor de eurostar heeft een QR code waarmee poortjes geopend kunnen worden. Daar hoef je geen chipkaart voor te gebruiken.

Is dat inmiddels zo? Een tijdje terug las ik klachten dat de Eurostar-tickets juist niet zo'n QR-code hadden.

Reageer