beantwoord

keuzedag gekozen voor treinreis op 6 september maar blijkbaar niet gewerkt

  • 12 September 2023
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

6 september heb ik een keuzedag geactiveerd. Bij inchecken in Almelo werd gemeld 'gebruik keuzedag'. Uitchecken op Schiphol lukte niet door 'te laag saldo'. ??????. Heb saldo aangevuld met 20 euro, kon toen uitchecken. Kennelijk was de reis behandeld als normale 2e klasse reis. Dit kan toch niet? Het kaartnummer is 3528**************.

H.groet, Jan Uunk

icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 September 2023, 16:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jan Uunk,

Misschien heb je in Almelo bij Blauwnet ingecheckt i.p.v. bij NS? Dit zou dan in de reishistorie in Mijn NS te zien moeten zijn.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je klantgegevens. Je kunt contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen.

Zie boven. Dacht keuzedag te hebben gebruikt. Bij inchecken in Almelo werd 'gebruik keuzedag' gemeld. Op Schiphol kon ik niet uitchecken ' door te laag saldo'. Pas na ophogen saldo kon ik uitchecken. Dit klopt niet. Ik heb toch recht op restitutie van het bedrag dat is afgeschreven voor deze rit? De chipkaart is 3528********.

H.groet, Jan Uunk

Zie boven

Reputatie 5

Hallo Jan Uunk. Kan het zijn dat u in de spits op Schiphol aan bent gekomen (6:30-9:00 of 16:00-18:30)?

Als u dan per ongeluk ingecheckt heeft bij Blauwnet in Almelo, dan kunt u bij NS niet uitchecken op Schiphol en wordt u bij een NS-paaltje op Schiphol in plaats daarvan ingecheckt. Tijdens de spits is het instaptarief dan 10 euro en moet er dus minstens 6 euro saldo op de OV-chipkaart staan. Ook als u eerder op de dag een keuzedag heeft geactiveerd, omdat u met een keuzedag uw reis (bij NS) niet mag beginnen in de spits.

Dit alles moet voor de klantenservice van NS te controleren en eventueel te corrigeren zijn en het advies van @mrfreeze opvolgen lijkt me daarom nuttig in uw geval. Het verwijderen van uw kaartnummer op deze openbare community door het bewerken van uw berichten kan verstandig zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Hoelaat ben je de reis begonnen en bij welke vervoerder? Als je tijdens de spits wisselt van vervoerder reis je verder op voltarief.

Badge +3

Als je op Schiphol wilde ‘uitchecken’ en een melding over onvoldoende saldo kreeg terwijl je ‘aantoonbaar’ de Keuzedag geactiveerd had… dan heb je 100% zeker in Almelo bij Blauwnet ingecheckt.

Van een wissel tussen vervoerders is geen sprake, Almelo - Schiphol is in principe één reis met NS (rechtstreeks of met overstap in Amersfoort).

De handeling op Schiphol (geen poortjes) zou dan een incheck worden, dus dat zal dan wel in de spits geweest zijn.

Vraag aan de NS Klantenservice om daar Schiphol - Schiphol van te maken (niet gereisd) voor je 10 euro terug (als dat via uitcheckgemist.nl niet lukt). Het teveel geladen saldo kan je eventueel terugvragen bij een balie op het station, of voor andere reizen gebruiken.

Reageer