beantwoord

Kosten nieuwe kaart declareren bij NS. Hoe doe ik dat? Betreft € 7,50.

  • 18 March 2024
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Van NS kreeg ik het verzoek om een pasfoto op te sturen ten behoeve van een nieuwe pas voor mijn Flex abonnement. Ik bleek net te laat te zijn met het opsturen van deze nieuwe foto. Vervolgens kon ik verder bij Mijn OV. Via hen heb ik mijn nieuwe pas op tijd ontvangen.

Eerder las ik hier in de community dat de kosten van €7,50 gedeclareerd kunnen worden bij de NS. Hoe pak ik dat aan? Bij voorbaat dank voor de reacties.

icon

Beste antwoord door Tochjo 18 March 2024, 21:57

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

U moet hiervoor even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

De restitutie kan je het beste regelen via onze klantenservice. Via deze website kan je je OV-chipkaart laten vervangen.

Badge +3

Als je zelf een kaartvernieuwing gedaan hebt (dat kan vanaf 6 weken voor het verlopen van je kaart) kon de NS dat niet meer voor je regelen, dus neem inderdaad contact op.

Die € 7,50 heb je gewoon recht op, want anders had de NS het verzoek om een pasfoto niet gestuurd. Al zal een door de NS ingezette kaartvernieuwing ze echt geen € 7,50 kosten. 🤣

Een kaartvervanging (wegens verloren, gestolen of defect) wordt niet vergoed, en kost trouwens € 11,00.

Gelukt! Weliswaar met veel geduld van mijn kant. Het is gelukt via de chat. Hartelijk dank voor het meedenken en de reacties.

Reageer