U moet hiervoor even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
De restitutie kan je het beste regelen via onze klantenservice. Via deze website kan je je OV-chipkaart laten vervangen.
Als je zelf een kaartvernieuwing gedaan hebt (dat kan vanaf 6 weken voor het verlopen van je kaart) kon de NS dat niet meer voor je regelen, dus neem inderdaad contact op.
Die € 7,50 heb je gewoon recht op, want anders had de NS het verzoek om een pasfoto niet gestuurd. Al zal een door de NS ingezette kaartvernieuwing ze echt geen € 7,50 kosten.
Een kaartvervanging (wegens verloren, gestolen of defect) wordt niet vergoed, en kost trouwens € 11,00.
Gelukt! Weliswaar met veel geduld van mijn kant. Het is gelukt via de chat. Hartelijk dank voor het meedenken en de reacties.