meereis korting | NS Community
beantwoord

meereis korting

  • 22 October 2022
  • 6 reacties
  • 315 Bekeken

Hallo. Mijn ov chipkaart is verlopen en ik moest een kaartje kopen. Ik heb recht op meereist korting maar deze kon ik niet selecteren bij de kaartjes automaat. Hoe kan ik dat bedrag terug claimen?

icon

Beste antwoord door MoDe 22 October 2022, 19:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op grond waarvan had u daar recht op? Normaal kan dat alleen als u met een andere reiziger met betaald abonnement meereist. U kunt geen los kaartje met 40 procent korting op een automaat kopen, dat kan nergens. Als u incheckt met een Dalvoordeelabonnement in de daluren heeft u recht op korting, niet als u er niet mee incheckt. U heeft dan helemaal geen recht op een kortingskaartje. NS verstrekt ze ook niet meer. Mensen kochten het om goedkoper te kunnen reizen.

Met een ov-chipkaart, ook met een anonieme, kunt u samenreiskorting op uw kaart zetten, dan reist u na inchecken met veertig procent korting, mits u samen reist met iemand die u dat recht kan geven.

Reputatie 7
Badge +3

Hoezo bedrag terug claimen? Je had een e-ticket met Samenreiskorting korting kunnen kopen als je echt recht op Samenreiskorting (wat alleen kan als je met iemand die een NS abonnement heeft meereist). Samenreiskaartjes zijn niet te koop in de automaat. Het is niet de schuld van NS dat je kaart verlopen is en je geen nieuwe hebt aangeschaft.

 

Reputatie 7
Badge +3

Als je recht had op 40% korting omdat je een dal voordeel abonnement hebt, maar je kon geen gebruik maken van jouw abonnement omdat jouw ov-chipkaart is verlopen dan kun je online een formulier invullen mbt vergeten abonnement. Of je neemt telefonisch, via chat, Facebook of Twitter contact op met NS klantenservice.

Wilde je gebruik maken van samenreiskorting om met iemand mee te reizen, dan had je online een samenreis-ticket kunnen kopen. Kaartjes met korting zijn niet in de automaat te verkrijgen. NS geeft achteraf hiervoor geen geld terug.

In je eentje reizen op een kaartje met samenreiskorting (of meereiskaartje) is niet toegestaan en kan een boete opleveren. 

Heb een weekend vrij abonnement  Kan er dan iemand meereizen  met 40% meereis korting?

Reputatie 7
Badge +3

@Flanna Dat kan. 

Zie: 

Bron: https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4

Badge +3

Klopt, zelfs met Weekend Voordeel van € 2,20 per maand mag je doordeweeks 3 mensen met korting mee laten reizen.

Reageer