Skip to main content

Na vrijdagavond netjes te hebben uitgecheckt krijg ik vanmorgen, bij inchecken op station Arnhem Centraal, meteen een app melding van een vergeten in/uitcheck. Ik weet echt zeker dat dit niet klopt.

Meer mensen hier last van? Moet ik mij zorgen maken bij de factuur?

Ik reis trouwens met NS Flex weekend vrij.

Hoi, 

 

Gisteren voor het eerst met de trein sinds ik ook weekend vrij heb. Op alle stations. In en uit geckeckt maar bij alle 3 krijgen krijgen we ook deze melding. Met daarachter 20 euro. We zijn heel nl doorgereisd maar krijgen enkel deze melding op station den Bosch oost, ons startpunt. De rest van de inchecks krijgen we ook niet te zien. 


Die meldingen slaan nergens op en kunt u beter uitzetten, gewoon zelf goed opletten werkt beter. De transactieverwerking bij NS duurt dagen tot weken en tot die tijd klopt er niets van de conclusies van NS over vergeten in- en uitchecks, prijzen en correctietarieven.


Hallo Anneke Van vugt en Raytjegld. Welkom bij de NS Community!

Het kan soms enkele dagen duren voordat alles ingeladen is, dus ik raad  aan om het altijd na een dag of twee te controleren. Op het moment.dat het niet klopt kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice voor een oplossing. We zijn op de hoogte dat deze meldingen soms te snel binnenkomen, maar dit zorgt niet voor extra kosten.


Ook bij mij continu in het overzicht in de app: vergeten in of uit te checken. Zelfs nog dagen na het reizen. Terwijl zeker weten goed in en uitgecheckt is en dit op de ov chipkaart website wel goed vermeld is.

Uitermate irritant dit. Dit moet beter kunnen.

 


Dit is nog steeds niet opgelost, want hier dezelfde ervaring. Zo klantonvriendelijk. Gisteren NS poortje geopend voor de intercity van Enschede naar Amersfoort. Er was niemand voor mij. Tijdens de reis gecontroleerd door conducteur en alles in orde. NS flex dal vrij abo:

 

 

En ja, 48 uur wachten en dan kijken of het is opgelost. Heeft NS wel de intentie om dit te fixen?


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 


We zijn bewust dat dit inderdaad nog speelt. Wat ik recentelijk van onze IT afdeling heb meegekregen is dat dergelijke gevallen al minder voorkomen, maar er is helaas nog geen complete oplossing voor. Excuses voor het ongemak Mark033!


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 

Er is in Enschede ingecheckt om 20:29 dus daar is niets vreemds aan.

Hou er rekening mee dat Amersfoort behalve poortjes van NS ook poortjes van RRReis heeft. Kijk anders even naar de transacties met een Mijn OV-chip account.


Wat ik trouwens ook heel knap vindt van NS: ze weten bij NS dat ik exact om 20.29 uur iets niet gedaan heb. Hoe Kafka wil je het hebben?

Oh ja, en ze weten ook de plek waar ik iets vergat, namelijk Enschede. 

Ik vermoed ook dat u in Amersfoort bij het poortje van Keolis hebt uitgecheckt. 

Wellicht even kijken op de site van OV-chipkaart.nl, daar staan ook de transacties bij andere vervoerders.


Wellicht even kijken op de site van OV-chipkaart.nl, daar staan ook de transacties bij andere vervoerders.

Die komen bij Flex ook wel in Mijn NS te staan na enkele dagen, maar ik vind het wel vreemd dat er bij voorbaat al € 20,00 gerekend wordt voor een incheck om 20:29 want @mark033 heeft Dal Vrij.


Het gebeurd nog steeds. (1-12-2024)

Ik heb opeens 4 transacties waar ik blijkbaar niet heb uitgecheckt terwijl dat 100% onzin is want ik moet door poortjes heen ik ga er niet overheen klimmen lol.

Ik hoop dat NS dit HEEL snel oppakt want ik ga geen extra 100+eu betalen voor de zogenaamde gemiste uitchecks belachelijk.


Na 48 uur staat nog steeds dat ik op een correct tijdstip op correct station niet in of uitgecheckt zou hebben. 120 euro boete staat al in de app. Dus het probleem bij de ns speelt nog steeds 


Volgens mij is er een storing (bij Translink?) sinds afgelopen vrijdag. Diverse check-in/outs zijn niet te zien op ov-chipkaart.nl. De NS app ontvangt deze (uiteindelijk) wel, en plakt er inderdaad een bedrag van EUR 20 aan. Maar, de app verzint soms zelf een tarief. Volgens mij staat op je mijn NS site wél het echte tarief. De kans is groot dat ze daar nog op 'in behandeling' staan. Dus wellicht even afwachten totdat dáár de definitieve prijs staat, en als die niet klopt bellen met de klantenservice. En ja, het is heel raar dat NS app en site níet dezelfde info laten zien.


@Daniël NS Weet jij toevallig of er een storing is/was?


Er lijkt inderdaad een storing te zijn, vooral met reistransacties van afgelopen vrijdag (29 november). Dit zou zichzelf moeten oplossen. Als je reist met NS Flex zouden de reizen in ieder geval correct moeten worden weergegeven op de eerstvolgende factuur. Mocht je toch problemen hiermee ervaren, dan raad ik aan om even contact op te nemen met NS Klantenservice.


Ook van halverwege november mis ik ook nog enkele transacties op ov-chipkaart.nl.

 

Daarnaast zijn er nog enkele reizen niet verwerkt van enkele weken geleden.


Ik zie net dat inmiddels alle transacties van afgelopen dagen (vrijdag t/m zondag) zichtbaar zijn op ov-chipkaart.nl, en ook op de mijn NS site. Nu nog even wachten op de definitieve berekeningen.


Reageer