beantwoord

Met verkeerde kaart uitgecheckt, claim daarna verkeerd ingevuld

  • 5 September 2023
  • 8 reacties
  • 166 Bekeken

Hoi!

Ik had een fysiek papierenkaartje van Amersfoort Centraal naar Amsterdam Amstel. In Amstel checkte ik per ongeluk uit met mijn persoonlijke OV chipkaart, daar werd 10 euro van afgeschreven.

Ik heb een claim ingediend, maar ik heb Amersfroot - Amstel als traject ingevuld. Dat klopt niet, want ik had (denk ik) Amstel - Amstel moeten invullen. Ik krijg dus 0,60 euro terug, ipv 10 euro.

Kunt u me helpen om deze claim te corrigeren?

Dank!
P.

icon

Beste antwoord door danhub 5 September 2023, 12:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi P.S. en welkom bij de NS Community! 

Via deze weg kunnen we dat helaas niet voor je doen. Maar je kunt hiervoor wel contact opnemen met onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge

Nee, dat kunnen wij niet. We kunnen niet bij uw gegevens. U kunt het beste contact opnemen met klantenservice.

Gek, na 3 telefoontjes vroeg een klantenservice medewerkster mij om het hier te vragen. Pfff.

Ik bel ze terug, dank!

Reputatie 7
Badge

Dat kan kloppen, NS medewerk(st)ers verwijzen graag naar dit forum. Maar hier kunnen we niks doen in dit soort zaken.

Reputatie 5

Heeft u de rit gecorrigeerd via Mijn NS of via www.uitcheckgemist.nl

Als u de claim via Mijn NS heeft ingediend, dan zou de klantenservice van NS u gewoon moeten kunnen helpen. Als u de gemiste check-in gecorrigeerd heeft via uitcheck gemist, dan zou u bij OV-chipkaart/Translink moeten zijn.

Ik probeerde het te corrigeren, maar ik zie nergens een optie om dat te doen (ik heb het via Mijn NS oorspronkelijk ingediend)

Ik heb net iemand van de Mijn NS klantenservice gesproken, zij vertelde dat ik moet wachten tot de 0,60 euro teruggestort is, daarna moet ik weer bellen voor de rest, omdat zij een lopende claim niet kunnen aanpassen. Het moet dus eerst verwerkt zijn.

Dank, iedereen

Reputatie 5

Als de claim eenmaal via Mijn NS in is gediend, dan is de optie voor een correctie er niet en gaat een correctie van die claim inderdaad via de klantenservice.

Succes ermee! (Hopelijk lukt het nu wel.)

Reputatie 7
Badge +3

Gek, na 3 telefoontjes vroeg een klantenservice medewerkster mij om het hier te vragen. Pfff.

Ik bel ze terug, dank!

Waarschijnlijk bedoelde de medewerkster de chat? Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen hier niet bij klantgegevens.

Reageer