beantwoord

mijn kaart is geblokkeerd

  • 6 August 2022
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Ik heb net mijn OV chipkaart gebruiken met de trein 

en dan wilde ik 2 minuten laten een tram pakken, maar toen ik wilde in klokken zei het dat mijn kaart is geblokkeerd? 
Waarom is dit?
Kunt je het voor me fixen?

kaartnumme

icon

Beste antwoord door Robert B 6 August 2022, 14:41

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als je kaart geblokkeerd is komt dat meestal door:

  • Te vaak (meer dan 12 keer) vergeten in/uit te checken
  • Je meer dan 60 euro achterstand hebt bij incasso’s voor automatisch opladen

Voor dat eerste kan je bij een servicebalie van een vervoerder terecht (op het station), voor dat tweede neem contact op met de klantenservice van OV-chipkaart (0900 0980, ma-vr 7:00-21:30 en za-zo 10:00-16:00)

Het kan ook met een betalingsachterstand voor een NS (Flex) abonnement te maken hebben, maar dan zou je al een incassobureau achter je aan hebben gekregen.

Of je kaart is verlopen, zie de einddatum op de kaart.

Reputatie 7
Badge +1

Nog meer voor de hand liggend lijkt mij dit: alweer iemand die onoplettend de kaart ff langs de paal zwaait-of totaal niet op screen kijkt bij uitsjekpoort-en dan niet ziet dat saldo negatief is geworden-en nu blokkeren verwart met ´kan niet INsjek-onvoldoende saldo´. Iets meer oplettenden kunnen dat zelfs aan de pieptoontjes horen.

Reageer