mijn NS-kaart en de gekoppelde OV-chipkaart verloopt | NS Community
beantwoord

mijn NS-kaart en de gekoppelde OV-chipkaart verloopt

  • 18 October 2022
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Goedendag,

Mijn NS-kaart (incl. OV-chip) verloopt op 3 november a.s. Tot nu toe heb ik nog geen bericht van de NS gekregen hoe ik de nieuwe kaart ontvang. Wel heeft OV-chipkaart aangegeven dat ik de kaart bij de NS moet laten vervangen. 

Graag verneem ik hoe ik een nieuwe kaart dan aanvragen/verlengen. De vorige keer kreeg ik van de NS een verzoek mijn pasfoto up-te-loaden en werd de nieuwe kaart naar mijn huisadres gestuurd. Dit is deze keer tot vandaag uitgebleven.

Mijn kaartnummer is: 

*verwijderd door moderator*

 

Met vriendelijke groet, 

Gitte van de Langenberg

*persoonlijke gegevens verwijderd door moderator*

icon

Beste antwoord door MoDe 18 October 2022, 11:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

NS zorgt voor een nieuwe kaart wanneer je ongeveer 8 weken voor afloop van huidige kaart wanneer de kaartvernieuwing wordt ingezet je een abonnement hebt vanaf €5,10. Als je een bericht van OV-chipkaart krijgt, dan zul je geen nieuwe kaart via NS krijgen en deze zelf via OV-chipkaart moeten aanvragen.

Heb je een NS-abonnement, waarbij je recht op een gratis kaart hebt, dan kun je de kosten die je maakt voor een nieuwe kaart terugvragen. Daarvoor kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Goed dat je door jouw account bij OV-chipkaart op het verlopen van jouw kaart geattendeerd wordt en je zo nog op tijd een nieuwe kaart kunt aanvragen.

Reageer