Hallo,
Op dinsdag 9 februari reisde ik en vergat mijn chipkaart en gebruikte de incheckservice van de bankkaart in het vervoer (in de trein en in de bus). Maar de transactie werkte niet en mijn bankpas (ABN Amro) werd voor het volledige bedrag van de reizen belast. Ook al heb ik korting op mijn kaart.
Als je een abonnement hebt (waarmee je met korting reist) dan geldt dat abonnement enkel op de OV-chipkaart waarop het abonnement is afgesloten.
Als je dus met je bankpas incheckt, geldt gewoon het volle tarief. Het is op dit moment nog niet mogelijk om abonnementen te combineren met OV-Pay.
Je kunt gebruik maken van ‘vergeten abonnement’ om alsnog de korting te krijgen. Je moet dan de reis via de bankpas kunnen aantonen. Het beste kun je de korting terugvragen via Twitter, Facebook of chat bij NS klantenservice. Let op, dit kan maar een paar keer per jaar.
NS heeft hier op de website een formulier voor. Dan hoef je niet in de wacht bij de klanteNService
Maar de transactie werkte niet en mijn bankpas (ABN Amro) werd voor het volledige bedrag van de reizen belast. Ook al heb ik korting op mijn kaart.
Dat lijkt me nogal logisch. Uw bankpas is immers niet gekoppeld aan uw abonnement. U kunt met uw bankpas daarom uitsluitend tegen vol tarief reizen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.