beantwoord

Nieuwe OV Chipkaart

  • 28 March 2023
  • 6 reacties
  • 141 Bekeken

Ik heb een nieuwe OV Chipkaart omdat de andere is beschadigd.
Ik heb de nieuwe kaart aan mijn account toegevoegd, de oude mag er uit.
En mijn Flex-abonnement mag van de oude naar de nieuwe kaart.
Hoe kan/moet ik dat doen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 28 March 2023, 21:29

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi amkuijper en welkom bij de NS Community! 

Als je een vervangende OV-chipkaart hebt aangevraagd, wordt het abonnement automatisch overgezet. Je kunt dan zelf de oude kaart uit jouw account verwijderen. Heb je alleen een nieuwe kaart aangevraagd, dan kan het abonnement helaas niet overgezet worden. Je zou dan de beschadigde kaart nog moeten laten blokkeren (tenzij deze nog wel werkt bij de automaat), zodat je het abonnement kan laten beëindigen en een nieuw abonnement kan bestellen op de nieuwe kaart.

 

 

Hoi amkuijper en welkom bij de NS Community! 

Als je een vervangende OV-chipkaart hebt aangevraagd, wordt het abonnement automatisch overgezet. Je kunt dan zelf de oude kaart uit jouw account verwijderen. Heb je alleen een nieuwe kaart aangevraagd, dan kan het abonnement helaas niet overgezet worden. Je zou dan de beschadigde kaart nog moeten laten blokkeren (tenzij deze nog wel werkt bij de automaat), zodat je het abonnement kan laten beëindigen en een nieuw abonnement kan bestellen op de nieuwe kaart.

Meen je dit nu echt dat de klantenservice dit dan niet kan regelen voor iemand?

Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om een abonnement aan een andere kaart van dezelfde persoon te kunnen zetten als klantenservice. Werk aan de winkel voor de ICT, dit moet toch een klein dingetje zijn om wel mogelijk te maken voor de ICT.

Dat is altijd al zo geweest met NS Flex. Helaas is dit niet mogelijk via ons.

Meen je dit nu echt dat de klantenservice dit dan niet kan regelen voor iemand?

Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om een abonnement aan een andere kaart van dezelfde persoon te kunnen zetten als klantenservice. Werk aan de winkel voor de ICT, dit moet toch een klein dingetje zijn om wel mogelijk te maken voor de ICT.

Dit heeft alles te maken met de (inmiddels redelijk verouderde) ov-chipkaart technologie. reisproducten zoals NS-Flex worden op de fysieke ov-chipkaart gezet. Als je een vervangende chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart dan zetten zij de reisproducten van tevoren op de nieuwe kaart voordat die opgestuurd wordt naar de klant. Kost je dan wel €11,- i.p.v. €7,50 voor een nieuwe blanco kaart.

De OV-chipkaart gaat in de komende jaren vervangen worden door OV-pay, wat wel gecentraliseerd werkt. In principe is er in het OV-pay model niets meer wat het toewijzen van een abonnement aan een ander kaartnummer in de weg staat, dus ik hoop dat dat in de toekomst wel een optie wordt.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dan nog zou de klanteNService het abonnement gewoon klaar moeten kunnen zetten om vervolgens bij een automaat op te laten halen door de klant.

Reageer