beantwoord

Nieuwe OV-chipkaart

  • 7 February 2024
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Relatienummer: 14559825      |      Ons kenmerk: 5239725362
 
Beste heer Schouten, 
 
Dank voor uw pasfoto
Dank u wel voor uw pasfoto. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis. Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart.
 
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.
 
Met vriendelijke groet,
 
Lieneke Bouma

Hoofd NS Klantenservice

 

 

Mijn huidige ov-chipkaart verloopt 17 februari.

In bovenstaande bevestiging van 7 december zou ik enkele weken voor die datum een nieuwe ov-chipkaart ontvangen.

Ik heb echter nog geen nieuwe ov-chipkaart ontvangen.

Kunt u voor me nagaan of ik de nieuwe ov-chipkaart nog moet ontvangen of is er iets mis gegaan?

Ik hoor graag uw reactie.

Met vriendelijke groet.

Wim Schouten

[telefoonnummer verwijderd door moderator]

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 February 2024, 12:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Wim Schouten en welkom op de NS Community! 

Ik vrees dat er iets niet goed is gegaan, want anders had je de OV-chipkaart al moeten hebben ontvangen. Zou je hiervoor contact op willen nemen met onze klantenservice? Dan kunnen ze jouw kaartgegevens bekijken.

Badge +3

Die nieuwe kaart had je half december al moeten hebben als de bevestiging van 7 december is.

Aangezien je kaart nu binnen 6 weken verloopt kan de NS niets meer voor je betekenen en zul je zelf een kaartvernieuwing moeten doen via TLS/OV-chipkaart. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/kaart-blokkeren-en-vervangen

De kosten daarvoor (€ 7,50) kan je daarna claimen bij de NS.

Hier hetzelfde probleem. Begin januari mijn foto opgestuurd en een mail ontvangen van de NS dat die is ontvangen en ik enkele weken voor het verloop van mijn OV de nieuwe kaart krijg. Over 7 dagen verloopt die kaart en nog geen nieuwe ontvangen. De NS verwijst me naar OV, met de 'veel succes’ wens. Die blijkt dus nodig te zijn want OV-Chip heeft niets ontvangen. Die verwijst me dan weer naar de NS en die zegt dan dat ik dan beter via OV-chip kan aanvragen EN dat ik het geld kan terug krijgen. Benieuwd naar het vervolg maar mijn vertrouwen is eigenlijk volledig verdwenen. Ik heb het idee dat de mensen aan de telefoon vooral een paar papiertjes met vragen en antwoorden voor de neus hebben, zowel bij de NS als OV-Chip.

Reputatie 7
Badge +1

Hier hetzelfde probleem. Begin januari mijn foto opgestuurd en een mail ontvangen van de NS dat die is ontvangen en ik enkele weken voor het verloop van mijn OV de nieuwe kaart krijg. Over 7 dagen verloopt die kaart en nog geen nieuwe ontvangen. De NS verwijst me naar OV, met de 'veel succes’ wens. Die blijkt dus nodig te zijn want OV-Chip heeft niets ontvangen. Die verwijst me dan weer naar de NS en die zegt dan dat ik dan beter via OV-chip kan aanvragen EN dat ik het geld kan terug krijgen. Benieuwd naar het vervolg maar mijn vertrouwen is eigenlijk volledig verdwenen. Ik heb het idee dat de mensen aan de telefoon vooral een paar papiertjes met vragen en antwoorden voor de neus hebben, zowel bij de NS als OV-Chip.

Ik denk dat jouw idee klopt.

Reputatie 7
Badge +3

NS heeft in dit geval gelijk, de kaartvernieuwing kan nu alleen nog via OV-chipkaart worden aangevraagd. NS kan dit nu niet meer doen. De kosten kunt u terug vragen bij NS. Let wel op dat u vanuit de bijna verlopen kaart echt kaartvernieuwing aanvraagt en niet los een nieuwe kaart ivm het overzetten van uw abonnement. 

Blijkbaar is het bij NS (weer eens) misgegaan bij het doorsturen van de door u opgestuurde foto. 

Reageer