beantwoord

Nieuwe OV-chipkaart annuleren o.a

  • 8 January 2024
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Hallo,

Wegens verhuizing was ik mijn oude OV kaart kwijt. Contact opgenomen met MijnOVChip en deze zou geblokkeerd worden. Dus heb een nieuwe aangevraagd en uiteindelijk heeft mijn man de oude OV gevonden. Kan ik mijn nieuwe annuleren en geld terug evt.?


Ook Krijg ik een factuur voor een abonnement waarvoor ik nooit toestemming heb gegeven voor automatisch verlengen (voorheen kreeg ik elke keer netjes een email dat het abonnement verloopt), contact met NS opgezocht en bleek dat mijn oude OV niet was geblokkeerd en verder werd ik niet echt behulpzaam geholpen. Dus wat kan ik hier mee doen, want mocht het niet beiïndigen.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 January 2024, 17:23

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JvDijk,

Een geblokkeerde OV-chipkaart kan niet gedeblokkeerd worden.

NS-abonnementen zijn altijd doorlopend. Dit staat los van het verlopen of blokkeren van OV-chipkaarten. Je kunt zelf in Mijn NS je abonnement beëindigen. Klik op het product, vervolgens op ‘Wijzig’, en kies dan voor ‘Abonnement opzeggen'.

 

Badge +3

Als dit gaat om een saldo-abonnement dat jaarlijks vernieuwd wordt, en je wilt het echt opzeggen dan kan dat via de klantenservice.

Als je de teruggevonden kaart vervangen hebt (voor 11 euro) dan staan je abonnementen daar gewoon op en hoef je niets te beëindigen of geld terug te vragen.

Zoals gezegd kan je een geblokkeerde kaart niet meer deblokkeren, dus de hele vervanging annuleren en geld terug is niet mogelijk.

Reageer