beantwoord

Nieuwe OV chipkaart kan niet worden gekoppeld aan mijn NS account

  • 5 May 2022
  • 8 reacties
  • 1723 Bekeken

Na het bellen minimaal 5 keer naar NS klantenservice zonder enkele oplossing moet ik nu mijn aanvraag hier opstellen. Niet te geloven.

Als simple als: ik heb een nieuw OV chipkaart ontvangen (dinsdag 3 mei) met daarop een NS flex abonnement en ik kan de kaart niet koppelen aan mijn NS account. Volgens NS klantenservice staat er geen geldigheid datum in het NS systeem en “niemand” kan dit oplossen. Ongelooflijk. Daarna werd ik verwijst naar OV chipkaart bedrijf te bellen, en natuurlijk hebben mij gezegd dat mijn gegevens op de kaart zijn juist, en het probleem staat in het NS systeem.

Dus graag dit oplossen of ik verwijder alle abonnementen van mijn chipkaart en open een formele klacht tegen NS. Ik vind belachelijk dat niemand iets als simple as de geldigheid van de kaart niet kun invoeren in de database. 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 May 2022, 21:31

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo AGG123 en welkom bij de NS Community,

 

Als mijn collega's hebben geconstateerd dat het door de datum op de kaart komt dan dient de OV-chipkaart dit op te pakken. Wij gaan namelijk niet over de kaart. Ik snap dat het voelt alsof je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, maar wij kunnen hier echt niets aan veranderen. Desondanks wil ik je toch vragen mij een privébericht te sturen zodat ik nog een kijkje kan nemen om er zeker van te zijn of wij echt niets voor je kunnen doen. Ik ontvang graag een privébericht met jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum en OV-chipkaartnummer.

Nog geen verandering en geen oplossing. 

Erryt, ik snap niet waarom vraag je me om privé bericht te sturen. Dat heb ik twee dagen geleden gedaan en geen reactie. Is dat misschien om iedereen te laten zien hoe snel de eerste reactie van een vraag wordt opgepakt? Mijn ov chipkaart kan nog niet worden gekoppeld aan mijn NS account, en tot nu toe niemand van de verwaarloosde NS klantenservice heeft een enkele vinger bewogen. 

Reputatie 6

Hey AGG123. Erryt is niet elke dag op de dienst aanwezig. Er zal een reactie komen op het moment dat hij weer aanwezig is. Als je nog sneller een antwoord wilt dan raad ik je aan om nogmaals contact te zoeken met onze Klanten Service.

Contact met klantenservice heb ik al voor de zoveelste keer gedaan. Anders zou ik hier geen aanvraag hebben geplaatst. En om heerlijk te zijn ik denk dat niemand gaat iets doen om het probleem te oplossen. 

Al een week en nog zitten te wachten. 

Ik ben niet alle dagen actief binnen de community, maar we zullen ten alle tijden een wekelijkse update geven. Ik heb de situatie bekeken en er is inderdaad geen einddatum aan deze OV-chipkaart gekoppeld. Wij gaan helaas niet over de OV-chipkaart. Ik heb AGG123 het advies gegeven om dit bij de klantenservice van de OV-chipkaart neer te leggen. Daar kan dit probleem worden verholpen.

01JUN2022 en ik zit nog te wachten, he.

Reageer