Nieuwe persoonlijke OV chipkaart | NS Community
beantwoord

Nieuwe persoonlijke OV chipkaart

  • 17 February 2022
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een e-mail ontvangen dat mijn OV chipkaart gaat verlopen en dat ik een foto moest insturen om een nieuwe te laten maken. 
Dit heb ik gedaan, maar ik vroeg me af of alle producten en saldo dan ook worden over gezet op mijn nieuwe kaart?

icon

Beste antwoord door bahnrider 17 February 2022, 12:27

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je de nieuwe kaart hebt aangevraagd volgens de aanwijzingen in de mail, wordt alles automatisch overgezet.

Reputatie 7
Badge +1

Nee-of misschien.

Lopende ABO worden overgezet, er is veelal een overgangsperiode waarin je beide kaarten kan gebruiken, zodra je de nieuwe gebruikt wordt de oude deels ongeldig.

verder hangt er vanaf of je FLEX hebt of niet-want met FLEX heb je dus geen saldo nodig. Indien niet: rest saldo wordt NIET automatisch overgeboekt, je kan dat na verloop van oude kaart via ov-chipkaart opvragen-en als je soms denkt handig te spelen door negatief te eindigen, dan krijg je een betaalverzoek-als dat <1€ negatief is, wordt er verder geen werk van gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

Let wel goed op dat de aanvraag van de nieuwe OV-chipkaart goed door NS en Translink wordt verwerkt. Daar zijn wel eens problemen mee. 

Reageer