Skip to main content

Hoi Community, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een nieuwe OV-chipkaart en ik wil hiermee ook gebruik maken van de NS fietsenstalling, daarom heb ik een ook het product “Stallen in de NS-Fietsenstalling” op mijn chipkaart gezet. Helaas wordt de toegang ontzegd wanneer ik middels mijn OV-chipkaart de fietsenstalling wil betreden. Alle checks lijken op groen te staan, ook de ingangsdatum. Kan iemand mij helpen?

Groet

Is uw chipkaart al geldig? Vaak wordt die al toegestuurd terwijl de geldigheid een paar dagen later in gaat. Na de aanvraag duurt dat ongeveer een week. Checkt u het nog een keer, want dit ligt het meest voor de hand.

Als alles lijkt te kloppen is het verstandig contact op te nemen met Klantenservice, 030 7515155.

Wij kunnen meedenken maar geen zaken concreet veranderen. Dit is geen kanaal van Klantenservice maar van meedenkende NS-reizigers.

Het gaat om een persoonlijke ov-chipkaart?

Wanneer je een flex abonnement op de ov-chipkaart hebt staan, dan is dan inclusief ‘stallen op rekening + ovfiets’. Apart dit er op zetten zou dan niet moeten kunnen, maar misschien zit daar het probleem.

Heb je een persoonlijke kaart zonder abonnement dan zou het moeten werken. Je kunt het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Met elke ov-chipkaart (ook een anonieme) zou je gewoon binnen moeten kunnen in een fietsenstalling, dus een abonnement is niet nodig.

Als je die melding krijgt wanneer je kiest voor ‘ik kom een fiets stallen’ dan staat je fiets misschien niet goed met het voorwiel op de mat of in een fietsgoot.

Heb je de juiste kaartlezer gebruikt? Er is er ook eentje om toegang te krijgen als je een OV fiets wil huren maar als je daar geen abonnement voor hebt weigert die je.

Daarnaast doet de lezer voor stallen het alleen met een voorwiel op de mat als je maar binnen wil terwijl je nog geen fiets in de stalling hebt staan. (Gezien je omschrijving gebruik je immers een selfservice stalling)

Reageer