NS Flex abonnement afgesloten met chipkaart

  • 29 November 2022
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Op 21 november heb ik een NS Flex daluren abonnement met nieuwe OV-chip kaart afgesloten. In de bevestigingsmail staat dat mijn OV-kaart binnen 5 werkdagen binnen zal zijn. Het abonnement is ingegaan op 28 november. 
Maar het is nu de 29e november en ik heb mijn OV-kaart nog niet. Ik betaal dus voor een abonnement waar ik nog geen gebruik van kan maken.

Zou het niet handiger zijn om het startsein van het abonnement door de klant te laten bevestigen, bijv door de nieuwe OV-kaart te scannen als bewijs dat deze goed is ontvangen en goed werkt?


4 reacties

Hier hetzelfde! 20ste aangevraagd, abonnement 27ste ingegaan en nog steeds geen OV-chipkaart … Het abonnement zou in moeten gaan zodra chipkaart in mijnNS wordt geactiveerd/gekoppeld aan Flex abonnement!

Reputatie 7
Badge +3

Neem telefonisch, via Twitter, facebook of chat contact op met NS klantenservice. Maak dan ook afspraken over hoe de reizen binnen het abonnement tot de kaart ontvangen is gecompenseerd worden. Wij kunnen op de reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Reputatie 7
Badge +1

Dit forum wemelt van precies dezelfde berichten al sinds sept. kan aan OV-sjip liggen, kan aan PTT/post liggen, ach wat maakt het uit. Als je even wat gescrold en gelezen had, dan was het al overbodig geweest dit opnw te posten en maar af te wachten.

Reputatie 7
Badge +3

En hoe weten we dat veel meer mensen dit zelfde issue hebben? Juist, omdat ze dit hier te gepost hebben. Als je, wanneer eenzelfde issue al 1 of 2 keer is gepost, het niet meer mag posten als het bij jou het geval is, kun je deze community wel opdoeken, dan kun je volstaan met een FAQ lijst. Wat op zich voor een aantal vragen misschien nog niet eens zo'n gek idee is. 

Reageer