NS Flex na stopzetten studenten-ov | NS Community
beantwoord

NS Flex na stopzetten studenten-ov

  • 9 September 2022
  • 7 reacties
  • 646 Bekeken

Beste,

Onlangs ben ik afgestudeerd en daarom wil ik gebruik maken van NS Flex (eerste 12 maanden gratis). Echter kom ik niet door de aanvraag heen. Van mijn huidige OV heb ik het SRP al afgehaald. En omdat mijn OV 24-09-2022 afloopt, heb ik onlangs al een nieuwe kaart aangevraagd. Maar omdat de nieuwe kaart niet de kaart is waar het SRP op heeft gestaan, lukt de aanvraag dus niet. De website stelt dat ik een nieuwe kaart aan moet vragen. Die wil ik niet nogmaals betalen. En wanneer ik klik op ‘Of voer een ander OV-chipkaartnummer in’ dan krijg ik de foutmelding: Dit NS Flex product kan niet gecombineerd worden met het product dat al op je OV-chipkaart staat. We adviseren je om voor NS Flex een nieuwe OV-chipkaart te bestellen. (MW550) Terwijl er geen product meer op mijn kaart staat.

Kunt u mij vertellen welk kaartnummer ik waar moet invullen om NS Flex te activeren? 

 

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groeten,

Delilah Elout

icon

Beste antwoord door Robert B 9 September 2022, 21:37

Bekijk origineel

7 reacties

Aanvulling:
En wanneer ik wél de kaartnummer van mijn oude kaart (waar SRP op stond) invoer dan staat er weer “De vervaldatum van je OV-chipkaart is verlopen of verloopt binnenkort. (101) Deze OV-chipkaart wordt momenteel vervangen. Wijzig je abonnement zodra je je nieuwe OV-chipkaart hebt ontvangen. (105)” Terwijl ik de nieuwe kaart wel al binnen heb. 

Hallo DElout en welkom bij de NS Community,

 

Je dient het abonnement op de nieuwe kaart te plaatsen en daarna kan je de code student(oude OV-chipkaartnummer) invullen. Let wel op dat het meer dan 48 uur geleden moet zijn dat je het studenten abonnement van de OV-chipkaart hebt verwijderd. Laat je ons weten of het is gelukt?

Badge +3

Dit gaat mis, want de code wordt blijkbaar wel herkend en dat zou voldoende moeten zijn om een SRP op een andere/nieuwe kaart (die je inmiddels hebt) te zetten.

Een nieuwe (gratis) kaart i.c.m. het aanbod voor studenten zou ook gewoon moeten werken, maar ja dan kan het pas een week na besteldatum ingaan.

Ha Robert,
Ik heb een van de problemen ondervonden. Op mijn nieuw aangevraagde kaart was het SRP overgezet en óók op deze kaart moest ik hem stopzetten. Dit heb ik zojuist gedaan. Nu kan ik wél verder op de website. Echter geeft die nu bij stap 2 (controleren van gegevens) aan dat mijn geboorte datum niet zou kloppen met de pas. Dat lijkt me sterk. En over welke pas hebben we het dan, oud of nieuw? Want op de nieuwe passen staat tegenwoordig wegens privacywetgeving geen geboortedatum meer. 
Begrijpt u hier iets van?

Mvg,
Delilah Elout 

Reputatie 7
Badge +3

Ha Robert,
Ik heb een van de problemen ondervonden. Op mijn nieuw aangevraagde kaart was het SRP overgezet en óók op deze kaart moest ik hem stopzetten. Dit heb ik zojuist gedaan. Nu kan ik wél verder op de website. Echter geeft die nu bij stap 2 (controleren van gegevens) aan dat mijn geboorte datum niet zou kloppen met de pas. Dat lijkt me sterk. En over welke pas hebben we het dan, oud of nieuw? Want op de nieuwe passen staat tegenwoordig wegens privacywetgeving geen geboortedatum meer. 
Begrijpt u hier iets van?

Mvg,
Delilah Elout 

Die melding van geboortedatum komt de laatste tijd vaker voor. Er blijkt bij de gegevens dan geen geboortedatum meer te staan. Deze moet je dan eerst weer invullen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft die geboortedatum, zie hiervoor het antwoord van moderator Laura NS van gister.

 

Badge +3

Ha Robert,
Ik heb een van de problemen ondervonden. Op mijn nieuw aangevraagde kaart was het SRP overgezet en óók op deze kaart moest ik hem stopzetten. Dit heb ik zojuist gedaan. Nu kan ik wél verder op de website.

Mooi zo, als het gelukt is. Voor anderen die dit lezen:

Bij de code moet je het kaartnummer waar je SRP als laatste op stond gebruiken, en de code is na een dag (of twee) geldig na het stoppen (beëindigen) van je SRP bij een automaat (NS en DUO zeggen 48 uur).

Echter geeft die nu bij stap 2 (controleren van gegevens) aan dat mijn geboorte datum niet zou kloppen met de pas. Dat lijkt me sterk.

Dat is een heel ander (en bekend) probleem, speelt al een week of langer!

Zodra een Community moderator dit leest zal die wel verzoeken om een privebericht te sturen, want dat kan per direct opgelost worden (de E102 melding over je geboortedatum)!

Reageer