beantwoord

NS-Flex, niet uitgecheckt, geld terug vragen onmogelijk?

  • 13 June 2022
  • 3 reacties
  • 393 Bekeken

Ik heb 5 mei j.l. per abuis tot drie maal toe ingecheckt zonder uitchecken. 

Ik wilde door Adam CS van Noord naar Zuid zijde lopen met mijn dochter. Zij heeft een anonieme kaart en kon door één of andere reden niet door de poortjes. (Ik denk onvoldoende saldo vanwege trein, ze kwam aan met bus)

Ik was ingecheckt en dacht een moment later weer uit te checken bij een ander poortje. Helaas, ik was op dat moment een tweede keer ingecheckt. Weer een paar minuten later nog eens geprobeerd uit te checken bij weer een ander poortje. Ook daar dezelfde melding en opnieuw ingecheckt. Uiteindelijk de voetgangers- en fietserstunnel genomen om naar Zuid zijde te gaan.

Ik zie nu 3 x €20,- afgeschreven worden van mijn rekening. Hoe krijg ik deze weer terug? Via NS site werkt het niet net als via uitcheckgemist.nl.

Bedankt.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 June 2022, 11:12

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi hans_b,

Poortjes werken net iets anders dan paaltjes. Aan de buitenkant van poortjes kun je alleen inchecken, niet uitchecken. Vandaar waarschijnlijk de drie foutieve pogingen.

Als restitutie via de normale manier niet lukt, kun je contact opnemen met de klanteNService via telefoon (030 - 7515155), chat, Twitter of Facebook. Hier op de community helpen reizigers elkaar, wij kunnen niet bij de administratie.

24 uur verder. Vooralsnog geen reactie via Twitter. Op naar Facebook...

Reputatie 3

Succes met terugvragen.

Als het nog niet eerder gebeurd is dit jaar, dan zou het normaal gesproken wel moeten lukken om dit 3x te corrigeren via je reishistorie in Mijn NS. Daarna blijft inderdaad alleen de klantenservice over.

Vroeger kon je nog door een van de passages in het station lopen, maar die zijn tegenwoordig helaas het grootste deel van de tijd gesloten.

Reageer