Skip to main content
beantwoord

NS Klantenservice kan mij niet voldoende helpen

  • 12 June 2024
  • 7 reacties
  • 202 Bekeken

Wij een echtpaar hebben  op 30-5-2024 twee dalvoordeel abb + keuzedagen besteld. Gelijk na het invullen hebben we 2 X contact gezocht met Klantenservice omdat allebei de bevestiging email op de heer stonden. Daar werd gezegd, dat komt goed, wacht de ov kaarten af , dat kan u dan veranderen.

Vandaag de kaarten ontvangen. Allebei de ov chip kaarten staan op naam van de man . Dus voor de duidelijkheid, op de kaart van mevrouw staat de naam van de heer.

Vandaag dus maar 6 keer gebeld, van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand had een oplossing.

Als de klantenservice op zaterdag 30-5-2024 gelijk hadden geadviseerd, herroep de kaarten en bestel nieuwe kaarten had dit allemaal niet nodig geweest.

Uiteindelijk de kaart vandaag maar herroepen. En nu een nieuwe kaart met keuzedagen voor mevrouw besteld. Jammer alleen dat het weer minimaal 1,5 week zal duren eer deze binnen is. Terwijl wij 6 weken geleden al kaartjes hadden besteld  voor het Anne Frank Huis en het Rijksmuseum om te bezoeken op 20 juni.

Het zou heel klantvriendelijk zijn als NS hier een tegemoetkoming in zal doen, zodat wij de 20e juni toch op reis kunnen

7 reacties

Reputatie 7
Badge

Het spijt me u te moeten zeggen dat deze community er alleen is om reizigers elkaar te laten helpen en ik u als medereiziger natuurlijk niet aan uw nieuwe ov-chipkaart kan helpen. U mket daarvoor als u die bij NS heeft besteld echt bij de klantenservice terecht.

U krijgt de OV-chipkaart binnen vijf werkdagen in huis. Dat is dus uiterlijk 19 juni. Heeft u dan nog niets ontvangen, dan kunt u opnieuw contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan een vervangend vervoerbewijs, zodat u toch naar Amsterdam kunt. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij het bestellen van een nieuw abonnement op een nieuwe kaart is de vroegst mogelijke ingangsdatum van het abonnement) 7 dagen na bestellen. Als u het nieuwe abonnement + kaart vandaag heeft besteld (en niet zelf de ingangsdatum heeft aangepast naar later) is die ingangsdatum dus 19 juni. Wanneer u de nieuwe kaart niet in de bus hebt op de ingangsdatum dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om via een couponcode alsnog te kunnen reizen met de korting van het abonnement. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor Keuzedagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar heeft u bij het bestellen de gegevens niet gecontroleerd. Daar kan NS niets aan doen.

Zijn beide kaarten onder dezelfde MijnNS besteld? Daardoor kan het fout gegaan zijn. Het beste is om ieder een eigen mijnNS aan te maken.

Badge +3

Blijkbaar heeft u bij het bestellen de gegevens niet gecontroleerd. Daar kan NS niets aan doen.

Zijn beide kaarten onder dezelfde MijnNS besteld? Daardoor kan het fout gegaan zijn. Het beste is om ieder een eigen mijnNS aan te maken.

Niet zo stellig graag @MoDe, want er zijn meer gevallen bekend waar de verkeerde naam op een ov-chipkaart kwam te staan, terwijl tijdens het bestellen alles goed ingevuld was!

Dat ging toen over je eigen naam op een kaart voor een kind (dat kan nog steeds gebeuren terwijl je niets fout doet in het bestelproces), of een bijabonnement voor een familielid/huisgenoot denkt te bestellen (maar die bestaan al lang niet meer).

Maar goed, voor een abonnement heeft iedere volwassene tegenwoordig een eigen Mijn NS account nodig (dus een eigen e-mailadres want dat is je inlognaam).

Wat gewoon soms mis gaat is dat als ik inlog als persoon X (en wat dingen doe zoals facturen downloaden) en er rechtsboven bij het poppetje mijn ‘naam’ staat….

En ik dan kies voor Uitloggen… En vervolgens inlog op Y (een ander account/e-mailadres)… dat de website ‘denkt’ dat ik nog steeds ingelogd ben als X, met alle gevolgen van dien.

Toevallig zie IK dat natuurlijk aan het klantnummer (of ov-chipkaartnummer waar ik iets mee wil doen en eigenljik niet mag omdat ik terecht niet de contracthouder ben)…

Maar als @InLo14142 bij bestellen van een abonnement informatie ziet zoals een (achter)naam en woonadres dat ‘verder wel klopt’ is een foutje zo gemaakt.

Herroepen is dan een goede optie, en als het goed is komt een nieuw bestelde kaart met de juiste foto/naam wel vóór 20 juni binnen.

Ik maak me daar geen helemaal geen zorgen over, want als ik vandaag (woensdag) een nieuwe kaart bestel heb ik die vrijdag misschien al, en anders (geen postbezorging in het weekend en op maandag) komt die dinsdag.

En aangezien het abonnement bij bestellen op 12 juni toch pas op 19 juni ingaat hoeft @InLo14142 zich al helemaal geen zorgen te maken, want de geplande reis is pas op 20 juni (toevallig mijn verjaardag).

Mocht de kaart dan nog steeds niet binnen zijn dan zijn daar prima oplossingen voor, want het herroepen moet bevestigd worden door het abonnement van een kaart te verwijderen en tot die tijd kan je er gewoon mee reizen (met of zonder korting later terugbetalen, dat is nog even afwachten).

Als de foto op een kaart klopt dan is het bij controle nooit een probleem als je het uitlegt (en samen reist met twee ‘dezelfde’ kaarten)

De soep wordt niet zo heet gegeten… Hoi, ik ben Jan de Vries en mijn vrouw die naast me zit heet toevallig ook zo (volgens haar gloedjenieuwe kaart, met geldige incheck op een Keuzedag) 🤣

Badge +3

Herroepen/bedenken van een ‘foute kaart’ met abonnement met Keuzedagen wordt misschien nog wel een dingetje… maar de voorwaarden zijn duidelijk:

Je mag het abonnement gebruiken (op proef, twee weken) maar bij bedenken/herroepen betaal je voltarief voor gemaakte reizen.

Top, reken maar uit… Keuzedag kost pakweg 4 euro.. werkelijke reiskosten voltarief waren (geen idee, misschien wel met Arriva of zo dat weten we niet)… 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Herroepen/bedenken van een ‘foute kaart’ met abonnement met Keuzedagen wordt misschien nog wel een dingetje… maar de voorwaarden zijn duidelijk:

Je mag het abonnement gebruiken (op proef, twee weken) maar bij bedenken/herroepen betaal je voltarief voor gemaakte reizen.

Top, reken maar uit… Keuzedag kost pakweg 4 euro.. werkelijke reiskosten voltarief waren (geen idee, misschien wel met Arriva of zo dat weten we niet)… 🤣

Je mag maar 1x per jaar keuzedagen aanvragen, wat gebeurt er als er herroepen wordt? Moet je dan 1 jaar wachten? Als dat zo is dan kan er beter een vervangende kaart aangevraagd worden, waarbij alles overgezet wordt.

Reageer