Skip to main content
Antwoord

NS, ook op internet....

  • February 22, 2025
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

NS, ook op internet…………….

Op woensdagavond zie ik dat NS 160,91 euro van mijn rekening heeft afgeschreven, wat terecht was, ik was in november 24 akkoord met reizen op flex voordeel. Dit voordeel heeft me echt in 3 maanden (tussen december en februari) ongeveer 400 euro gekost. Standaard werd 28,50 euro berekend voor deze service en de gemaakte reiskosten. Dit vond ik echt te veel!

Vanaf donderdag tot vandaag 22 februari ben ik bezig om dit abonnement weer om te zetten naar reizen op saldo. Ik heb alles wat de medewerker toen adviseerde gedaan, ook naar de automaat gegaan om het abonnement te veranderen. Op internet stuitte ik steeds hetzelfde, mijn geboortedatum klopte steeds niet.

Van donderdag tot heden hebben ik contact gehad met 4x de medewerker van de klantenservice. Daarna gebeld met ov-chipkaart (0900-0980)op advies van deze medewerker en daarna met het nummer van de NS 030-7515155, dit gesprek duurde bijna 30 minuten.

De medewerker en ik kwamen tot de conclusie dat het misschien het beste was om mijn kaarten te laten vervallen en alles overnieuw aan te vragen. Het is ten slotte gratis. Dit klopt dus niet!

Wat mij erg verbaasd is dat binnen 2 uur was mijn abonnement omgezet naar NS flex voordeel. En dit abonnement terugzetten naar reizen op saldo helemaal niet lukte en tot nu toe niet gelukt is.

Ik heb nu mijn kaartnummer gecanceld en zoals het naar uitziet zal ik een nieuwe kaart moeten aanvragen en 37,50 weer moeten betalen.

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo LibaSiebaDoe en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat je zoveel moest betalen. Het is mij helaas niet helemaal duidelijk wat het probleem exact is. Echter kunnen wij helaas niet bij je gegevens. Dit betreft een reiziger-helpt-reiziger platform. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om tot een oplossing te komen.

4 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 22, 2025

Hallo LibaSiebaDoe en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat je zoveel moest betalen. Het is mij helaas niet helemaal duidelijk wat het probleem exact is. Echter kunnen wij helaas niet bij je gegevens. Dit betreft een reiziger-helpt-reiziger platform. Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice om tot een oplossing te komen.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 22, 2025

TS ​@LibaSiebaDoe heeft blijkbaar Flex Altijd Voordeel (€ 28,50 per maand voor 20% korting in de spits en 40% daarbuiten) dus het zou geen enkel probleem zijn om dat te wisselen via https://www.ns.nl/abonnementen

Alleen klopt de geboortedatum niet, maar daar wordt toch helemaal niet om gevraagd? Gewoon wisselen naar Flex Basis en je bent klaar (geen abonnementskosten meer), of naar Dal Voordeel als je geen € 28,50 wilt betalen voor Altijd Voordeel.

Als je terug wilt naar reizen op saldo kan dat ook via https://www.ns.nl/abonnementen/online-opzeggen/tijdelijk-stopzetten en dat moet je dan nog even bevestigen bij een automaat https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • February 22, 2025

Via OV-chipkaart kan je je kaart blokkeren/laten vervallen, en via https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel/opties kan je gratis een nieuwe kaart bestellen met Dal Voordeel (40% korting op treinreizen maar geen korting in de spits).

Dat kost je dan € 2,95 voor de eerste 3 maanden, maar na een maand kan je het al opzeggen (wisselen naar Basis).


  • Reisleider*
  • February 23, 2025

Mocht dit in de buurt zijn voor je, dan kunnen we ook heel veel aan een NS Tickets & Servicebalie. Inzage in je gegevens, en we hebben korte lijnen met onze collega’s klanteNService om jouw probleem zo goed mogelijk te verhelpen.