beantwoord

ns ov duurder dan ovpay!?

  • 8 July 2023
  • 5 reacties
  • 1199 Bekeken

Hi.

 

Voor een ritje Gaasperplas - Waterlooplein betaalde ik € 3,04 via mijn bankpas.

Mijn vrouw gebruikte haar NS kaart en betaalde voor dezelfde rit € 4,02.

Wie kan mij het verschil uitleggen?

 

Arie

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 July 2023, 09:18

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

De juiste prijs is 3,04 euro. Dat is ook de prijs die uw vrouw zou moeten hebben betalen; er is geen verschil in de prijs bij reizen met OVpay en een OV-chipkaart zonder abonnement.

Reisde uw vrouw op saldo? Dan kan ze in de reishistorie op www.ov-chipkaart.nl zien waarvoor ze precies betaald heeft. Misschien is er per ongeluk een andere vertrek- of aankomsthalte geregistreerd. Reisde uw vrouw op rekening (met NS Flex)? Dan kan ze dat zien in de reishistorie in Mijn NS. Het kan wel enige dagen duren voordat de reizen zichtbaar zijn.

Lijkt er ten onrechte een fout bedrag in rekening te zijn gebracht? Dan kan uw vrouw het beste contact opnemen met de GVB om dat te laten corrigeren.

Bedankt Tochjo,

Het zit iets anders. Mij vrouw betaalde met de OV chip voor een retourrit Gaasperplas-Waterlooplein 2 x € 2,01 = € 4,02 totaal. Ik betaalde met mijn bankpas € 3,04 voor een enkele rit. Dus € 6,08 voor een retour. Excuses voor de verwarring.

 

Ariejanus

Badge +3

In dat geval zal uw vrouw 65-plusser zijn. Met een persoonlijke OV-chipkaart krijgen 65-plussers 34 procent korting in bus, tram en metro. Mocht u ook 65-plusser zijn, dan is het gebruik van een persoonlijke OV-chipkaart daarom aan te raden; met OVpay betaalt u ongeacht de leeftijd altijd vol tarief.

Tochjo, bedankt. Het is me nu duidelijk. Jammer dat dit nauwelijke ergens vermeld wordt.

Badge +3

Tochjo, bedankt. Het is me nu duidelijk. Jammer dat dit nauwelijke ergens vermeld wordt.

Niet waar je de info verwacht, maar zie https://9292.nl/nieuws/voordeel/senioren-korting-ov

Reageer