beantwoord

Onbekende Afschrijving ''NS GROEP IZ NS REIZIGERS'

  • 14 september 2017
  • 5 reacties
  • 56959 Bekeken

Beste NS, Omdat de regulier klantenservice niet meer van zich laat horen via de email post ik mijn vraag hier.

Onlangs zag ik tot mijn verbazing dat ik op mijn bankrekening om de paar maanden een automatische afschrijving ontving. Deze incasso staat vermeld onder de naam 'NS GROEP IZ NS REIZIGERS'. Ik heb geen flauw idee waar deze incasso vandaan komt en waar hij voor dient. Ik woon in het buitenland en heb geen lopen abbonnement bij de NS. Het gaat mij vooral op twee bedragen,(hoewel er 4 afschrijvingen zijn) afgeschreven op 14.06.2017 en 14.08.2017. Respectievelijk 26,95 euro en 31,95 euro.

Ik betaal geen abonnement voor wie dan ook, en dit is ook niet de bedoeling.

Mijn vraag is: 1. waar dienen deze incasso's voor, 2. ik zou graag dat ze stopgezet worden, 3. ik zou graag de bedragen teruggestort krijgen.

Bovendien heb ik na 14 dagen correspondentie via de NS klantenservice nog geen antwoord op hoe dit kan. Ik hoor dus graag spoedig van u.

Hartelijk dank, Jorn Prinse
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 september 2017, 14:55

Hallo Jorn en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je, zonder abonnement, geen afschrijvingen verwacht. Ik denk dat ik weet waar de bedragen voor zijn:
Het bedrag van €26,95 is een verzameling van 7 OV-fietsritten. 7 maal €3,85 is immers €26,95.
Het bedrag van €31,95 kan ik niet goed plaatsen, dit is namelijk geen veelvoud van een OV-fiets ritprijs. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (tel 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waar we deze factuur onder de loep zullen nemen.

Wat betreft de lange wachttijd op jouw e-mail, hier kan een langere tijd overheen gaan, gezien restituties en claimvragen een lange wachtrij hebben op dit moment. Laat ons weten wat er uit het gesprek met de klantenservice voortvloeit en geef mij aan of je meer van mij verwacht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hallo Jorn en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je, zonder abonnement, geen afschrijvingen verwacht. Ik denk dat ik weet waar de bedragen voor zijn:
Het bedrag van €26,95 is een verzameling van 7 OV-fietsritten. 7 maal €3,85 is immers €26,95.
Het bedrag van €31,95 kan ik niet goed plaatsen, dit is namelijk geen veelvoud van een OV-fiets ritprijs. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (tel 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waar we deze factuur onder de loep zullen nemen.

Wat betreft de lange wachttijd op jouw e-mail, hier kan een langere tijd overheen gaan, gezien restituties en claimvragen een lange wachtrij hebben op dit moment. Laat ons weten wat er uit het gesprek met de klantenservice voortvloeit en geef mij aan of je meer van mij verwacht.
Reputatie 7
Badge +3
€31.95 is wel 7 x €3.85 + €5.00
En €5.00 is de toeslag die betaald moet worden wanneer je een OV fiets langer dan 72 uur huurt.
Badge +3
Bingo Momo ik zat al te rekenen en kwam op hetzelfde uit voordat ik jouw reactie las, maar ik zat te puzzelen met een fiets inleveren op een andere locatie (wat overigens € 10,- kost) :P

De facturen vind je overigens allemaal terug in Mijn NS. Voor de vage omschrijving (een of andere bestelling IZ NS REIZIGERS) had ik al gemaild naar ze, met een nietszeggend antwoord als reactie, zie dit langslepende topic.
ik krijg deze afschrijvingen ook maar ik heb 2x een ov-fiets gehuurd maar dat was in 2016 deze afschrijvingen zijn in 2017 gemaakt wel parkeer ik mijn fiets beveiligd is dat misschien het zelfde ?
Dat is moeilijk te zeggen, cwruijter. De prijzen verschillen namelijk per station. Hier kan je daar meer informatie over terugvinden. Ik wil hetzelfde advies aan jou geven als het advies van Thomas voor Jorn Prinse. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (tel 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waar we deze factuur onder de loep zullen nemen.

Reageer