beantwoord

online ticket gekocht maar uitgechecked met ov kaart


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik had 2 online tickets gekocht van Schiphol naar Amsterdam zuid. Aangekomen in Amsterdam zuid moest ik door de uitcheckpoort om de metro te bereiken. In mijn haast pakte ik mijn ov kaart om de poort te openen, maar daar ging het natuurlijk fout. Meteen 25 euro afgeschreven van mijn rekening.

Nu kan ik dat geld terugkrijgen met aftrek van ticket kosten, maar ik had al tickets. Helaas is dit nergens duidelijk te maken in ‘mijn ns’. Hoe corrigeer ik dit?

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 30 March 2024, 14:05

Bekijk origineel

10 reacties

Goedemiddag Ovas, Welkom op de NS Community!

Je kan het beste contact op nemen met de klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X. Zij kunnen de kosten van jouw OV-chipkaart restitueren als de reis met de e-tickets overeenkomt met de reis die is gemaakt met de OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Weet je zeker dat er €25 is afgeschreven? Bij een gemiste in-of uitcheck is dat €10 (abonnement) of €20

Badge +3

Weet je zeker dat er €25 is afgeschreven? Bij een gemiste in-of uitcheck is dat €10 (abonnement) of €20

Bij een abonnement op saldo (en Studentenreisproduct) buiten een vrij reizen periode is het 10 euro, bij NS Flex levert het een correctie van 20 euro op (soms ook als je vrij reist).

Hoe dan ook wordt er nooit iets meteen afgeschreven van je rekening, zelfs niet bij automatisch saldo laden (waar 25 euro geen optie is, dat is 10/20/50 euro en wordt enkele dagen later afgeschreven).

Reputatie 7
Badge +3

Bij een abonnement op saldo (en Studentenreisproduct) is het 10 euro, bij NS Flex levert het een correctie van 20 euro op.

Bij NS Flex is het correctietarief voor een gemiste in of utcheck €20 al dan niet verminderd met het eventuele kortingspercentage en/of verhoogd met het eerste klastarief naar aanleiding van een Klassewissel. Bij 40% korting zonde klassewissel wordt het dus €12. 

 

Badge +3

Bij NS Flex is het correctietarief voor een gemiste in of utcheck €20 al dan niet verminderd met het eventuele kortingspercentage en/of verhoogd met het eerste klastarief naar aanleiding van een Klassewissel. Bij 40% korting zonde klassewissel wordt het dus €12. 

Ik betwijfel dat, want bij 40% korting en een gemiste incheck is het tijdstip van inchecken niet bekend. Bij een vergeten uitcheck met incheck buiten de spits is het wel 12 euro (of 16 euro bij Altijd Voordeel en spits incheck).

Wat een klassewissel ertoe doet is me ook niet duidelijk, maar als men dat zegt zal het wel zo zijn. Dat zou dan ineens € 34,00 euro zijn (incheck gemist) of € 20,40 (uitcheck gemist en 40% korting) ❓

Ik geloof daar weinig van, want dan zou er bij 1e klas reizen op saldo toch ook 17 of 34 euro afgetikt moeten worden, terwijl dat altijd 10 of 20 euro is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik betwijfel dat, want bij 40% korting en een gemiste incheck is het tijdstip van inchecken niet bekend. Bij een vergeten uitcheck met incheck buiten de spits is het wel 12 euro.

De tijd maakt op een weekenddag of feestdag niet uit. In de NS Flex voorwaarden staat die tekst zowel bij een onbrekende in als uitcheck. 

 

 

Badge +3

Ja, het staat er wel maar of het echt zo werkt betwijfel ik dus.

Ik zou het kunnen testen (Flex Dal Voordeel) door naar Strijp-S te fietsen, mijn fiets de trap op te sjouwen, zonder (1e klas) incheck naar Eindhoven Centraal te reizen en daar uit te checken… 🤣

Durf er wel iets om te verwedden dat ik dan 20 euro correctie krijg (ook in het weekend) ⁉

Hoe dan ook, @Ovas kan terecht bij de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Even zoeken op de community :

 

 

Maar het ging om een bedrag van €25 en dat is geen bedrag voor een correctietarief en ook geen bedrag voor automatisch opladen. 

Badge +3

Hmm… I stand ‘corrected’ 😅

Reputatie 7
Badge +3

Scheelt je weer even testen, en een stukje fietsen. 

Reageer