beantwoord

onterecht correctie / boete

  • 29 January 2024
  • 8 reacties
  • 216 Bekeken

Reeds opgelost! Contact gehad met een NS medewerker op de chat en ze hebben het direct gecorrigeerd. Ik ben echt superblij dat ze net zo snel de correctie doen als dat de boete gegeven werd hahahaha. Echt alleen maar positief over de snelle reactie van de NS en het verhelpen van de onterechte boete.

 

Tijdens de controle op de treinreis Amstel-Utrecht werd mijn ov gecontroleerd. Bij de 1e poging kreeg ik een rood kruis en direct daarna controleerde de controleur het nogmaals en kreeg ik een groene vink. Maar ik heb wel direct een email gekregen met een boete van 50 euro… hoe kan ik deze boete ongedaan maken?

icon

Beste antwoord door Thom 29 January 2024, 20:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neem contact op met Klantenservice, 030 7515155. Ze zijn er 24 uur per dag, nu ook. Er moet dan wel sprake zijn van een aantoonbare geldige incheck.

dankjewel tom, heb ik gedaan en reeds contact gehad; ze gaan het oplossen. fijn zo’n snelle reacties!

Badge +3

Kan het zijn dat je met de metro naar Amstel gereisd was en daar zonder in te checken bij NS in de trein gestapt bent?

Dan heb je waarschijnlijk ook nog geld tegoed van GVB, zie www.uitcheckgemist.nl (over een paar dagen).

het is een foutje van de NS en reeds opgelost. Dankjewel voor je reactie Robert.

Ik ben woensdag met de trein van Enschede naar Almelo gereisd, vanaf daar verder naar wierden. Ik was in de veronderstelling dat ik met blauwnet verder ging, dus uitgecheckt op ns en in op blauw. 

In de trein ben ik gecontroleerd door conducteur. Toen ik uitstapte ben ik zag ik dat de trein van ns was, waarop ik op ns uit wilde checken, maar daar inchecken stond. Ik op blauwnet uitgecheckt en de ns weer gecorrigeerd.

Nu begrijp ik dat ik iets verkeerd heb gedaan maar 50 euro voor een ritje van 50 ct vind ik wat overdreven.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi OmaMetDeTrein,

Neem daarvoor contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben woensdag met de trein van Enschede naar Almelo gereisd, vanaf daar verder naar wierden. Ik was in de veronderstelling dat ik met blauwnet verder ging, dus uitgecheckt op ns en in op blauw. 

In de trein ben ik gecontroleerd door conducteur. Toen ik uitstapte ben ik zag ik dat de trein van ns was, waarop ik op ns uit wilde checken, maar daar inchecken stond. Ik op blauwnet uitgecheckt en de ns weer gecorrigeerd.

Nu begrijp ik dat ik iets verkeerd heb gedaan maar 50 euro voor een ritje van 50 ct vind ik wat overdreven.

Je werd in een NS trein gecontroleerd, maar bleek niet ingecheckt bij NS. Je had geen geldig vervoersbewijs voor reizen met NS.

De ritprijs zal waarschijnlijk ook via voor Blauwnet afgeschreven worden. Let daar op zodat je niet dubbel betaald.

Wat betreft het correctietarief van €50 kun je het beste telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

 

Mijn verwarrende treinrit van woensdag is na een telefoontje opgelost. Top!

Bedankt voor de tip.

 

 

Reageer