Onterecht correctietarief 1e klas

  • 7 July 2023
  • 4 reacties
  • 152 Bekeken

Maandag heb ik via MIjn.NS voor mijn Flex Dal Voordeel OV kaart een klassenwissel naar 1e klas van 3 tot 6 juli opgezet met bevestiging via mail. Op dinsdag 4 juli reisde ik van Groningen naar Amsterdam in 1e klas, 2-maal door conducteur gecontroleerd zonder problemen, maar nu krijg ik toch een €20 correctietarief boete omdat ‘toeslag eerste klas ontbreekt’. Bij mijn echtgenoot precies hetzelfde, dus geen toevallige fout maar structureel probleem met jullie systeem. Verder zie ik op Mijn NS geen duidelijke aanwijzingen hoe ik teruggave kan krijgen. Dus moet ik, als klant, tijd verspillen om dit te schrijven en verder uit te zoeken.  Wat een klungelige bedoening. Kan de NS nu echt niet een betere software developers gebruiken?  Hoe verder? Hoe kan ik deze boete aanvechten? Moet ik mijn Flex Dal Voordeel maar opzeggen en de volgende keer gewoon een e-ticket kopen om deze tijd- en geldverspilling te voorkomen?


4 reacties

Hoi Interalign en welkom bij onze Community.

Als ik je bericht zo lees vraag ik mij ook af waar dit precies verkeerd is gegaan. Om je vraag te beantwoorden hoe je dit kunt rechtzetten: je kunt hiervoor via telefoon, chat, Twitter of Facebook contact opnemen met onze klantenservice.

Het volgende al geprobeerd:

  • Twitter DM gisteravond - nog steeds geen antwoord
  • Telefoon: vanmiddag ‘onze medewerkers zijn allemaal bezet’
  • Chat vanmiddag - na 30min wachten opgegeven

Het lijkt erop dat NS beleid is om klant zoveel mogelijk drempels te presenteren, dan gaat ie op den duur wel weg en houden wij lekker extra geld. Hoe is dit geen fraude? Ik heb natuurlijk de beschikking over een auto maar dat kan toch niet de bedoeling zijn om klanten uit de trein te jagen?

Het is op al onze kanalen druk, wat mede komt door de storm. Met name Twitter, Facebook en chat hebben momenteel een lange wachttijd. Aan de telefoon zie ik op dit moment juist collega's beschikbaar staan, daar zijn we op het moment het best bereikbaar.

Ik durf geen uitspraak te doen over de waarom-vraag, want ik kan hier niet bij je gegevens. Ik hoop desalniettemin dat dit snel voor je wordt opgelost.

Reputatie 7

In voorkomende gevallen kunnen de moderatoren van de Nederlandse Spoorwegen op dit forum ook hulp bieden. Maar alleen als ze er zin in  tijd voor hebben. Ze vragen u dan om een privébericht te sturen.

Moderatoren van de Nederlandse Spoorwegen zijn herkenbaar aan “NS” achter hun gebruikersnaam, zoals in Tomas NS bijvoorbeeld.

Reageer