beantwoord

onterecht correctietarief

  • 29 January 2024
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

Op 26 december 2023 heb ik op station Leeuwarden ingecheckt met mijn NSOV kaart. In Heerenveen heb ik uitgecheckt met mijn NSOV kaart. Nu krijg ik op mijn factuur een tarief te zien voor een retour (EUR12,00) en een correctietarief van EUR20,00. Het betrof echter gewoon een enkele reis Leeuwarden Heerenveen.

Wat moet ik doen om mijn teveel betaalde kosten terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 January 2024, 19:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Petertje de tweede,

Die € 12 is niet de prijs van een retour, dat zou € 13,80 moeten zijn. Staat dit bedrag echt als de prijs van de reis op de factuur?

Ik vermoed dat je in Leeuwarden bij Arriva ingecheckt hebt, en in Heerenveen bij NS uitgecheckt. Als je een uitcheck zonder incheck hebt, krijg je een correctietarief van € 20.

Je zou eventueel een screenshot van de bedragen op de factuur, of van de reishistorie, kunnen plaatsen. Dat maakt vaak veel duidelijk.

Je kunt contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X, om e.e.a. te laten corrigeren.

Badge +3

Op 26 december zou het tarief voor een gemiste incheck met een kortingsabonnement ook € 12,00 moeten zijn, maar er zijn meer meldingen waarbij er toen onterecht kosten gerekend zijn (o.a. voor Weekend Vrij).

Reageer