Op mijn OV jaarkaart heb ik recentelijk 30 euro gestort.Waarom wordt dit niet verrekend met mijn maand saldo.

  • 14 May 2022
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Omdat ik jarenlang niet met de trein heb gereisd, ik woon grotendeels in Portugal heb ik een OV jaarkaart aangeschaft. Ook een Flex abonnement. Ik storten € 30,-- op mijn OV jaarkaart en was in de veronderstelling dat dit verrekent zou worden met het maandbedrag. Omdat ik vanaf Utrecht naar Eindhoven de hele treinreis heb moeten staan, ik ben 77 jaar, vond ik dit zo´n slechte service dat ik mijn Flex abonnement heb opgezegd. Tevens heb ik heel veel moeite gedaan om via online ,ook via de NS chat om erachter te komen, of deze verrekening plaats zou vinden? Na lange tijd heb ik dit opgegeven. Via mijn bankrekening werd er een bedrag afgeschreven. Omdat ik nergens via mijn SNS of service het antwoord kon vinden, heb ik dit bedrag terug laten storten. Vermoedelijk onterecht, maar het is een tekortkoming dat ik nergens deze vraag kon stellen, laat staan hierop een correct antwoordt kreeg. Omdat ik momenteel weer in Portugal verblijf kan ik ook niet mijn OV kaart checken. Hopelijk krijg ik antwoord op mijn vraag. Ik ben geen wan betaalster en indien de Flex abonnement los staat van mijn OV kaart, zal ik dit bedrag dat ik de NS schuldig ben, meteen  terugstorten. 

Groeten Mevr. Yvonne Koster. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je Flex hebt wordt juist geen saldo aangesproken en is het zinloos om voor treinreizen saldo op de OV-chipkaart te zetten. Er wordt niets verrekend tussen Flex en het saldo op de kaart. Het bedrag dat is afgeschreven is de rekening voor de rit van Utrecht naar Eindhoven.

Ik raad aan om via https://www.ov-chipkaart.nl/home.htm#/ het saldo op de kaart te checken. Daarna een account aanmaken en vervolgens nakijken of je saldo kunt terugvragen.
https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen-1.htm

Beste Mark, Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn OV jaarkaart gecheckt en inderdaad staat het hele bedrag er nog op. dus klopt het dat ik de NS geld schuldig ben, omdat ik met de Flex kaart heb gereisd. Alleen begrijp ik niet waarom ze deze informatie niet duidelijker online zetten. Ook heb ik NS proberen te bellen hierover. Een ramp, steeds misschien we 20 keer moet aanhoren dat er wachtende voor zijn. Als je vanuit Portugal belt dan lopen de kosten op. Na 20 minuten heb ik dit opgegeven. een slechte service. Groeten Yvonne Koster. 

Reageer