Skip to main content

Hi,

 

Als ik met de  trein aankom op Schiphol en ik wil de bus nemen, moet ik dan eerst uitchecken bij de NS?

 

Zo ja…...Waarom wordt deze overstap dan niet automatisch verwerkt?

Hi,

 

Als ik met de  trein aankom op Schiphol en ik wil de bus nemen, moet ik dan eerst uitchecken bij de NS?

 

Zo ja…...Waarom wordt deze overstap dan niet automatisch verwerkt?

Het wordt wel verwerkt als je niet uitcheckt het kost je alleen extra geld omdat het telt als 'uitcheck gemist' dacht ik.

NS weet namelijk niet waar je bent uitgecheckt. Voor hetzelfde geld ben je met de trein naar Groningen gegaan en met de auto vanuit daar naar Schiphol, dat valt niet te lezen aan je OV-chipkaart.

 

Met de SRP hoef je trouwens in principe nooit uit te checken, deze correctietarieven gelden niet voor de SRP…

Of het handig is, is nog maar de vraag...


Er zijn poortjes op station Schiphol Airport dus uitchecken moet je sowieso 🤷‍♀️.

 

Sinds wanneer staan die daar? 😮


Er zijn poortjes op station Schiphol Airport dus uitchecken moet je sowieso 🤷‍♀️.

 

Sinds wanneer staan die daar? 😮

Niet? Oh, nou ja dat vind ik bijzonder het leek me logisch dat daar poortjes staan 😂. Excuus heb het aangepast.


Als je reist met een ov-chipkaart moet je altijd in- en uitchecken als je van vervoerder veranderd.

@Gorott het klopt niet dat je met SRP nooit hoeft in te checken. Ook met SRP moet je in- en uitchecken.


Als je reist met een ov-chipkaart moet je altijd in- en uitchecken als je van vervoerder veranderd.

@Gorott het klopt niet dat je met SRP nooit hoeft in te checken. Ook met SRP moet je in- en uitchecken.

Ik zeg toch ook niet gezegd dat je niet hoeft in te checken? Waar heb ik dat gezegd volgens jou?

Ik zeg dat niet uitchecken niet zo veel gevolgen heeft als alle andere reisproducten.

Met niet in checken heb je geen vrijstelling van een boete met de SRP.

 

Begrijpend lezen is moeilijk.


Als je reist met een ov-chipkaart moet je altijd in- en uitchecken als je van vervoerder veranderd.

@Gorott het klopt niet dat je met SRP nooit hoeft in te checken. Ook met SRP moet je in- en uitchecken.

Ik zeg toch ook niet gezegd dat je niet hoeft in te checken? Waar heb ik dat gezegd volgens jou?

Ik zeg dat niet uitchecken niet zo veel gevolgen heeft als alle andere reisproducten.

Met niet in checken heb je geen vrijstelling van een boete met de SRP.

Begrijpend lezen is moeilijk.

Het lijkt me meer mensen op het verkeerde been zetten uit een soort dwarsliggerij.


Ik zeg toch ook niet gezegd dat je niet hoeft in te checken? Waar heb ik dat gezegd volgens jou?

Ik zeg dat niet uitchecken niet zo veel gevolgen heeft als alle andere reisproducten.

Met niet in checken heb je geen vrijstelling van een boete met de SRP.

Begrijpend lezen is moeilijk.

Het lijkt me meer mensen op het verkeerde been zetten uit een soort dwarsliggerij.

Tja, ik spoor mensen echt aan om niet uit te checken 😊. De gevolgen zijn voor jou als niet uitcheckt en het blijkt uiteindelijk dat je toch meer betaald voor je reis 🤷‍♂️.

 

En om dan uiteindelijk maar woorden in m'n mond te stoppen die ik nooit gebruikt heb is vies.

Maar blijkbaar wordt dat hier wel getolereerd.


Reageer