beantwoord

OV beschadigd maar hij doet het gewoon

  • 3 February 2024
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik woon in Groningen, altijd binnen Groningen reizen word ik gecontroleerd zonder enige probleem, afgelopen maand naar Amsterdam geweest en vanaf Zwolle de sprinter terug naar Europapark moeten nemen, halverwege de rit komt een controleur langs en wil mijn ov controleren, ze scant het en alles is prima, zegt ze ineens ik zou je hiervoor wel een boete kunnen geven voor een onleesbare ov (je kunt alleen de laatse 4 cijfers van de kaartnummer niet lezen) is dit ook echt zo of onterecht omdat mijn ov het gewoon nog doet? (gaat om een persoonlijke studenten ov)

icon

Beste antwoord door MoDe 3 February 2024, 13:34

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Als de opdruk op een kaart versleten is heb je inderdaad kans op een boete, maar zolang je naam en foto duidelijk zichtbaar zijn lijkt me er weinig aan de hand.

Alle gegevens (behalve de foto) staan ook op de chip in de kaart dus als men het kaartnummer wil achterhalen (waarom zouden ze?) dan kan dat gewoon, en je geboortedatum ook.

Deze werkte nog gewoon, ook al was hij al meer dan 10 jaar verlopen.

Vervangen kost 11 euro, dus zolang het bij waarschuwingen blijft kan je er gewoon mee blijven reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Als jouw OV kaart beschadigd is, en dat is dus als het nummer onleesbaar is, dan moet je hem vervangen. Doe je dat niet dan kun je inderdaad een boete krijgen.

Reageer