Skip to main content

ov chip kaart

Hallo,

vandaag ingecheckt met mijn ov chipkaart op Schiphol nadat ik met mijn man uit het vliegtuig kom. Nu zie ik dat ik € 50,- boete krijg voor verkeerd inchecken. Voor mijn man heb ik ook een 40% korting treinkaart gekocht. Dit kaartje zit in mijn NS app. Dat ik in Bovenkarspel uitgecheckt heb stond er dat ik ingecheckt heb. Hoe kan dit? Ik heb op schiphol ingecheckt.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 1 april 2025

Blijkbaar is er iets fout gegaan met het inchecken op Schiphol, anders krijg je in Bovenkarsel niet de melding dat je daar incheckt. Begrijp dat je controle hebt gehad?

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 1 april 2025

Blijkbaar niet lang genoeg tegen het paaltje gehouden waardoor er geen incheck was?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Soms is het een Flex spookmelding dat je niet ingecheckt zou zijn, dat zou na een paar dagen verwerkingstijd automatisch gecorrigeerd moeten worden.

Maar als je op Bovenkarspel een incheck kreeg is de incheck op Schiphol niet goed gegaan, je zou het nog kunnen nakijken bij OV-chipkaart of bij een automaat op een station of bijv. Primera.

Oh wacht, 50 euro is inderdaad bij controle in de trein.

• Op het juiste spoor
  • 1 april 2025

Ja ik heb inderdaad controle gehad en de conducteur heeft niets vermeld over een boete.

Reageer